OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MarTech är en stor nysatsning på Svenska Spel och därför etablerar vi nu ett team som ska ge koncernen rätt förutsättningar för att accelerera den datadrivna kundrelationen, en relation som löpande skapar värde inte bara för kunden utan för hela Svenska Spel. Detta innebär att rätt kund får rätt budskap, i rätt kanal, vid rätt tidpunkt. Är du en person som brinner för att bygga nytt så är det här möjligheten för dig.
Vad kommer du att göra?
MarTech handlar om att synka system, teknik, data, analys och kundinsikt för en förbättrad kundupplevelse! Vi vill arbeta i tvärfunktionella team som drivs av att skapa kund- och affärsnytta i en legalt och tekniskt komplex värld.
I rollen som Operations Manager i MarTech-teamet ansvarar du för att säkra uppsättning av drift och ägandeskap och underhålla processen för vidareutveckling av MarTech på Svenska Spel och för att optimera time-to-market. MarTech är i en starkt expansiv fas på Svenska Spel och det innebär att samarbete med nya team behöver etableras såväl som en egen utvecklingsförmåga. Du driver teamets arbete med fokus på "HUR?" så som planering, retros och standups.
Är du den som kommer att göra det?
För att passa bäst i rollen är framförallt dina tidigare erfarenheter intressanta. Vi ser att du är van vid att arbeta med agila metoder och i komplexa organisationer med många intressenter. Du har tidigare erfarenhet av upphandlingar och samarbete med externa partners. Du har haft roller där du lett utvecklingsteam så som teknisk projektledare eller team coach där du drivit förändringsarbete och digital transformation.
Det är också meriterande om du har erfarenhet av marknadsföringsprocesser, omnichannel-strategier samt LOU och för området relevanta lagrum så som marknadsföringslagen eller spellagen.
Om Tech på Svenska Spel
På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss.
Vi är Svenska Spel
På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ca 2100 engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby eller Solna.
Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag.
För frågor om tjänsten, kontakta Sara Isaksson Chef MarTech, sara.isaksson@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se
LI-SVS
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453