OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Operations Managers med personalansvar för ett team med Consultant Managers till ett av våra kontor i Göteborg. Vi söker dig som har ett stort intresse för andra människor och för att utveckla processer. Om du dessutom drivs av att skapa förutsättningar för engagerade medarbetare som bidrar till resultat tror vi att du kommer trivas hos oss. Här får du möjligheten att växa både som individ och få andra att nå nya höjder – och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!
OM TJÄNSTEN
Så här beskriver en av våra Operations Managers, Maryam, sin roll:
"I rollen som Operations Manager är min främsta uppgift att skapa resultat och engagemang genom den lokala leveransorganisationen. Det får jag göra i en inspirerande och föränderlig miljö där jag är omgiven av ambitiösa kollegor på vägen mot sina och Academic Works mål. Att få vara med i det strategiska arbetet och implementera nya inspirerande idéer för att slå gårdagen, växa som region och ta marknadsandelar är det absolut roligaste med rollen. Det ger otroligt mycket energi att få vara en del av ett förändringsarbete i en kreativ och tillåtande miljö med frihet under ansvar!"
Ditt ansvarsområde
I rollen som Operations Manager kommer du att stötta den lokala leveransavdelningen och agera expert gentemot Branch Manager för att säkerställa att kontoret når sina leveransmål. Stort fokus kommer att vara på att följa upp och analyser KPI:er samt att driva initiativ som ständigt utvecklar både våra processer och våra medarbetare inom leverans.
Ditt team kommer att bestå av Consultant Managers vars huvudsakliga uppgift är att rekrytera konsulter till våra kunder. Din roll som ledare är att på ett inspirerande sätt leda dina medarbetare mot framgång. Du tar ansvar för resultatet, agerar förebild i vardagen samt strävar efter att ständigt utveckla var och en i teamet utifrån ett individanpassat ledarskap. Och givetvis strävar du efter en dynamisk och positiv arbetsmiljö!
Din chef och din utveckling
Din chef är Christoffer och han arbetar som Branch Manager. Du har en viktig plats i den lokala ledningsgruppen för Göteborg Holmen och välkomnas av fyra Team Managers som du arbetar tätt tillsammans med. I rollen som Operations Manager kommer du också samarbeta med Head of Operations. Vi erbjuder ett gediget utbildningsprogram där du har en tydlig plan för att utveckla dina förmågor och vässa din kompetens i ledar- och affärsmannaskap.
ARBETSUPPGIFTER
- Uppföljning och analys: Fokus på processmål och KPIer för att säkerställa att kontoret når uppsatta mål
- Motivera och driva vår leveransavdelning: Genom olika initiativ skapar du bästa förutsättningar för att nå resultat
- Utveckla leveransprocessen: Planera och utföra utbildningsinsatser i syfte att stärka kontorets leveransorganisation
- Agera föredöme: Leda med exempel och coacha dina medarbetare i att nå uppsatta mål, både individuellt och som team
- Ledningsgruppsarbete: Du bidrar till kontorets utveckling tillsammans med Branch Manager och övriga Team Managers. Dina idéer och förslag är viktiga och du förväntas ta en aktiv roll för att driva arbetet framåt
- Resursplanering: Du ansvarar för att planera och optimera teamets resurser för att säkerställa både kvalitet och effektivitet i arbetet
- Rekrytering: Vid behov rekrytera och introducera nya medarbetare till teamet
VI SÖKER DIG SOM
… har följande kompetenser:
* Samarbetsförmåga
* Resultatinriktad
* Förtroendeingivande
* Strukturerad
* Initiativtagande
Vad tar du med dig i rollen?
* Relevant akademisk utbildning inom till exempel personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, ekonomi, service management eller liknande
* Minst två års relevant arbetslivserfarenhet av strategiskt rekryterings- eller HR-arbete där du arbetat mot tydliga mål och budget
* Erfarenhet av att bygga team samt leda och coacha andra
* B-körkort
* Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språket
* Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
Övrig information:
· Start: 1/6 eller enligt överenskommelse
· Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
· Placering: Gullbergs Strandgata 15, Göteborg
· Ansvarig för rekryteringsprocessen: Emma, Talent Acquisition Partner
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök här på annan site. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kultur #weareacademicwork
* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231