Operations Manager, Service och projekt - Comfort

Operations Manager, Service och projekt - Comfort

Arbetsbeskrivning

Plats: Kista

Operations Manager, Service, Leverans - och Projektgenomförande - Comfort

Comfort är en multidisciplinär kedja. Vi erbjuder helhetslösningar inom VS, el, ventilation, fordonsladdning med allt från projektering, installation till service och underhåll. Vår samlade erfarenhet, lokala anknytning och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig partner som tar hand om hela kedjan, från start till mål.

Om tjänsten:

Vi expanderar och bygger upp en avdelning inom leverans av projekt och service. Med ett betydande antal nationella kunder driver vi hela projekt från försäljning till installation och service. Vår avdelning består för närvarande av 3 anställda och 7 projektledare placerade på olika platser i Sverige, med stöd från 146 etableringar. Hos Comfort är vi drivna av entreprenörsanda och ser möjligheter i varje projekt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Operations Manager leder och bygger du ditt produktionsteam, där ert bidrag påverkar hela leveranskedjan och företagets framgångar. Teamet består för närvarande av tre personer och kommer successivt att växa. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för att förvalta och utveckla Comforts kunder inom fastighet, industri och retail. Dina ansvarsområden inkluderar att:

Utveckla lokala och nationella kunder.

* Delta aktivt med projektledare och konstruktörer i att sätta ihop lösningar, upprätta kalkyler, offerter, genomföra inköp och säkerställa projektens genomförande.
* Administrera avtal- och projektdokumentation.
* Operativt delta tillsammans med kund att leverans efterlevs.
* Säkerställa leverans på kundavtal via driftmöten med kunder
* Säkerställa att projekt håller sig inom budget och tidplan.
* Följa upp att projektavtal följs och aktivt delta i strategiska och operativa beslut.
* Arbeta med nyckeltal och lönsamhetsmål uppnås
* Personalansvar för teamet i dess nuvarande form.

Vi erbjuder:

Hos oss får du en central och utvecklande roll med möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. Du kommer att rapportera till Affärsområdeschefen.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med stark affärsmässig inriktning och kundfokus. En naturlig ledare som värdesätter processer, rutiner och kvalitet. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning med teknisk inriktning. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom service- och projektledning och projektekonomi samt vana att driva projekt mot kvalitets-, tids- och budgetmål. Goda kunskaper i Officepaketet och både svenska och engelska i tal och skrift är nödvändiga. B-körkort är ett krav, och resor kan förekomma.

Personliga egenskaper:

För att trivas hos oss är det viktigt att du kan ta egna initiativ och är lösningsfokuserad. Du kommunicerar tydligt och strukturerat och har en prestigelös inställning som möjliggör nytänkande och experimenterande. Slutligen är du nyfiken på din omgivning och vill ständigt lära dig nya saker.

Som person är du:

* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Flexibel
* Kommunikativ
* Ansvarstagande

Sök nu och bli en del av Comfort-familjen där din kompetens och passion för projektgenomförande kommer att uppskattas och utvecklas!

Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar Comfort med Jefferson Wells. För frågor kring rollen kontakta rekryteringskonsult Sara Bahlenberg, sara.bahlenberg@jeffersonwells.se alt 070-790 86 26 Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan vara tillsatt före sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Comfort
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2024
  • Ansök senast: 18 februari 2024

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024