OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du vill bli del av ett spännande företag med välkända samarbetspartners så kan det här vara precis vad du väntat på! Iyuno tillhandahåller globala medietjänster över hela världen och söker nu en Operations Manager! Läs gärna vidare för att se om detta är tjänsten för dig!
Om tjänsten
Har du någon gång sett en film på Viaplay, CMore eller Netflix och i eftertexterna lagt märke till att den dubbats eller textats av Iyuno? Inte konstigt i så fall, lyuno är nämligen ett globalt företag som arbetar med dubbning, undertextning, översättning samt tillgänglighets- och mediaservice. De samarbetar med många välkända stora varumärken inom streaming/TV och media- och underhållningsindustrin. Vi på Perido är stolta över att få hjälpa till med att hitta en Operations Manager till deras spännande företag. Du kommer att arbeta både från kontoret i Solna och i Kungsbro strand.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten som Operations Manager kan du se fram emot varierande arbetsdagar och ha följande som ansvarsområden:
Du ansvarar för den dagliga driften och leder alla dubbningsproduktionsteam och supportfunktioner samt är den första kontaktpunkten för alla dubbningsrelaterade ärenden
Du koordinerar och övervakar alla dubbningsproduktioner, processer och arbetsflöden samt arbetar nära alla interna och externa intressenter för att leverera en dubbningstjänst i världsklass
Du ansvarar för utbildning, utveckling och resultatstyrning av alla anställda inom tilldelade team och arbetar nära Sverigechefen och den lokala HR-chefen för att säkerställa optimal medarbetarnöjdhet och engagemang
Du bygger upp och upprätthåller nära relationer med specifika kunder och kan sedermera guida kunder och intressenter i projekten
Du är ansvarig för att implementera, övervaka och analysera alla KPI:er som krävs för att säkerställa verksamhetens prestanda, produktivitet och kostnadseffektivitet
Du arbetar för att verksamhets- och avdelningsmål är i linje med globala och lokala affärsstrategier för Iyuno
Du stödjer och assisterar Sverigechefen med att granska och analysera lokala budgetar, driftskostnader och resultatmått samt bidrar till utveckling och implementering av lokala strategier, policyer och rutiner
Dina egenskaper
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har utmärkta ledaregenskaper och tidigare erfarenhet från ett liknande arbete. Kanske har du varit produktionsledare inom mediabranschen eller arbetat på en reklambyrå med liknande uppgifter? Du är en lagspelare som vet hur man bygger starka och framgångsrika team med motiverade kollegor. Du kommunicerar tydligt och professionellt gentemot alla du arbetar med, såväl internt som externt. Med struktur och noggrannhet tar du dig an projekt, ofta flera samtidigt, med dedikation, beslutsamhet och respekt för deadlines. Slutligen är ditt affärssinne en viktig egenskap som krävs för att lycks i tjänsten!
Är du den sociala, ansvarsfulla och engagerade personen som vi söker? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Flera års arbetslivserfarenhet av liknande tjänst
Erfarenhet av att leda ett större team
God förståelse och kunskap om media- och underhållningsbranschen
God kunskap om komplexa processer och arbetsflöden
Kunskaper i MS Office
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet inom dubbning
Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning på heltid hos Iyuno. Start våren 2023.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33649 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.