OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att vidareutveckla Clas Ohlsons framgångsrika butiker? Vi söker en Operations Manager till Clas Ohlson Sverige.
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i hemmet. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.
Om rollen
Operations Sverige har ansvar för butiksdriften vilket är en stor del av Clas Ohlsons affär. Vi ska säkerställa tillväxt och lönsamhet i butikerna och har många förväntningar på oss vilket gör att vi hela tiden strävar efter att ligga i framkant och arbeta proaktivt tillsammans med både våra egna resurser och med andra kompetenser i vår centrala organisation. Vi behöver dessutom skapa en kundupplevelse i våra butiker i form av inspiration kring våra produkter och erbjuda rådgivning och tjänster. För att göra detta möjligt så är vi övertygade om att våra medarbetar är nyckeln till framgång och vi behöver dig som är en inspirerande ledare och som vet hur man kan bibehålla en arbetsplats med passionerade och kompetenta medarbetare.
Som Operations Manager har du ansvar för våra Regionchefer och Butikschefer och du jobbar nära andra centrala funktioner med resurser som ger dig support i ditt uppdrag. Exempel på arbetsuppgifter kopplat till ditt uppdrag är bland annat:
- Ansvara för driften i Sverige i syfte att driva tillväxt och hållbar lönsamhet i våra svenska butiker samtidigt som du upprätthåller en hög kommersiell nivå och en kundupplevelse i världsklass.
- Utveckla och ställa krav på ledare genom ett coachande ledarskap och ta vara på våra talanger i organisationen.
- Våga ständigt utmana befintliga arbetssätt i syfte att driva igenom förbättringar och effektiva lösningar
Vem är du?
Du är en erfaren och inspirerande ledare som skapar engagemang kring vart vi är på väg och varför bland dina medarbetare. För dig så ser du inte butiksförsäljning och E-handel som separerade utan två säljkanaler som samspelar. Du kan tänka strategiskt men har också stor förståelse för de operativa frågorna och tycker det är inspirerande att få röra sig i båda områden. Du brinner för kundmötet och kundnöjdhet samt har ett intresse för vad som händer inom detaljhandeln och försöker hela tiden se möjligheter på hur vi kan driva tillväxt och lönsamhet.
Har du erfarenhet av liknande roll inom detaljhandeln och erfarenheter av att framgångsrikt driva förändringsarbete är det meriterande. Det är också ett plus om du har erfarenhet av arbete med att skapa en välfungerande omnichannel och där butik och E-handel kompletterar varandra samt erfarenhet av hur ett kundmöte i världsklass kan skapas i alla försäljningskanaler.
Relevant utbildning från universitet eller högskola är önskvärt och du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska.
Placeringsort: Stockholm
Passar vi dig?
Vi vill att du ska kliva in här på kontoret och känna att du kan vara precis den du är. Vi är ett team som jobbar tillsammans och ska lyckas tillsammans och allt vi gör ska skapa mervärde för våra kunder. Det är kärnan i vår kultur och den sätter ord på hur vi vill bemöta varandra och våra kunder. Vi tror också på mångfald och att våra medarbetares olika bakgrund, personlighet, erfarenhet och kompetenser är vägen till framgång. Vi brinner för att förenkla livet och tillsammans med dig vill vi förenkla vardagen för alla våra kunder.
Ansökan
Frågor om befattningen besvaras av rekryterare Andreas Dahlberg via e-post: andreas.dahlberg@clasohlson.se eller per telefon +46 790 6120 88.
För facklig information, kontakta Unionen Dennis Frid på +46 247 444 84.
Sista dag för ansökan: 14 maj
Välkommen med din ansökan! Ansökningar behandlas löpande
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Landestål
+46 247 264 334
Jenny Vapola