Operations Manager / Teknisk support

Operations Manager / Teknisk support

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.

Om eMobility på E.ON och ditt framtida team
Idag finns över 330 000 laddbara fordon i Sverige och marknaden växer snabbt, prognoser pekar mot uppemot 2 miljoner elfordon redan 2030. E.ON har varit en starkt bidragande del i elektrifieringsresan de senaste åren och kommer att accelerera. Att köra på el är hållbart, enkelt, ekonomiskt och riktigt roligt, vi gör det enkelt att köra elbil! Vill du vara med på resan mot ett mer hållbart transportsystem?

Teamet som du kommer att tillhöra, Operations, är ett nordiskt team på 13 personer lokaliserade i Malmö och Köpenhamn som hanterar teknisk support och ärendehantering för kunder och kollegor i frågor som berör eMobility, vår laddaffär.

Vad du kommer att arbeta med
Driva utveckling och optimering av vår drift och laddnätvärk samt teknisk support. Vi utvecklar och förändrar konstant våra processer, vårt arbete och våra system för att möta marknadens tillväxt. Samtidigt hanterar vi 2nd-linesupport till våra kunder och tar hand om de ärenden som är lite mer invecklade, eller kräver lite djupare felsökning. Vi sköter även konfigureringen av mjukvaran när våra kollegor installerar nya laddstolpar så att de är förberedda när de driftsätts.

Utöver dessa uppgifter kommer du vara en del av ett kompetenscenter internt, där vi stöttar och ger rådgivning till våra kollegor i tekniska frågor. Viktigt för oss är att vi blir bättre på det vi gör, så vi ser fram emot att höra dina idéer och förbättringsförslag på hur vi kan utveckla såväl arbetssätt som produkter och tjänster.

Vad vi hoppas att du har med dig
För att trivas och utvecklas i den här rollen har du en bakgrund som gett dig en bred teknisk förståelse, gärna där du fått en förståelse för system och datorkommunikation. Om du har arbetat med processes och system inom support/drift så blir vi lite extra nyfikna på dig! Tidigare erfarenhet från laddbranschen samt IT-utbildning är inte ett krav, men ett stort plus. Vi ser gärna att du har erfarenhet från projektarbete så att kan driva förändrings- och utvecklingsprojekt självständigt.

eMobility är i en expansiv, innovativ och föränderlig bransch och det händer just nu mycket spännande saker inom vårt nordiska transportsystem. Det här är något vi alla är engagerad i, och vi hoppas att du delar vår nyfikenhet till ny, hållbar teknik. I det här arbetet är det även bra om du trivs med analys och felsökning, samt har en tydlig och pedagogisk kommunikation gentemot dina kunder.

Din blivande ledare, Manne Eriksson, har en ledarstil som handlar om öppen kommunikation och förtroende, där han litar på dig och kommer stötta dig i din roll. Manne tycker om när vi enskilt eller som team både hittar förbättringsmöjligheter och agerar på dem samt ser fram emot att höra vilka tankar och idéer du har när du börjat hos oss.

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 28 april och intervjuer kommer inledas därefter.

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Head of Operations eMobility Nordic:
Manne Eriksson, +46 727 293134

För frågor till våra fackliga representanter, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energiinfrastruktur AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2022
  • Ansök senast: 28 april 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024