OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Element är ett av de snabbast växande test-, kalibrering - och certifieringsföretagen i världen. Globalt har vi mer än 7500 briljanta kollegor i 200 städer och i 30 länder. Tillsammans delar vi ett ambitiöst syfte att ”Making Tomorrow Safer Than Today”.
Där bristfällighet inte är ett alternativ hjälper vi kunderna att se till att deras produkter, material, processer och tjänster är säkra, kompatibla och ändamålsenliga. Från tidig forskning och utveckling, genom komplexa godkännandeflöden och fram till produktion, stödjer våra forskare, ingenjörer och tekniker våra kunder för att uppnå säkerhet, produktkvalitet, hållbara resultat och marknadsandelar.
Vi är stolta över vår globala räckvidd, men du kommer även märka av den familjära känslan av att vara en del av ett mindre företag på Element. Vi ger dig möjlighet att ta ansvar för din karriär och belönas med utveckling.
Företag över hela världen är beroende av vår kompetens, uppmärksamhet på detaljer och den absoluta noggrannheten som finns i vårt arbete. Den roll vi har i att skapa en säkrare värld är mycket större än ett enskilt företag.
Arbetsuppgifter
I rollen som Operations Manager för Testing blir ditt uppdrag att driva den strategiska utvecklingen av verksamheten samt verka för att verksamhetens olika delar som sälj, operations och teknikutveckling fungerar.
Du kommer tillsammans med dina fem underställda chefer att engagera och motivera dina medarbetare, säkerställa deras kompetensutveckling samt verka för utveckling av verksamhetens metoder och arbetssätt. I verksamheten har du ~80 medarbetare vilket gör din roll som ledare bred, med allt från strategiskt viktiga frågor till rent operativa frågor, och avgörande för att vardagen ska fungera i verksamheten. Många av våra medarbetare i verksamheten har lång erfarenhet och är mycket kunniga inom sina respektive områden.
Rollen innebär fullt P&L-ansvar samt ansvar för verksamhetens kvalitet- och arbetsmiljöarbete. Med stöd av företagets säljorganisation är du också delaktig i marknadsföring av verksamhetens tjänsteutbud, exempelvis genom att delta på större mässor och genom kontakter med större kunder. Du ingår i vår svenska ledningsgrupp där vi tillsammans är delaktiga i utvecklingen av hela vår svenska verksamhet.
Din profil
För att passa i rollen ser vi att du brinner för affärsutveckling och har en akademisk utbildningsbakgrund. Vi ser gärna att du har entreprenöriella drag och gillar att ha ett helhetsansvar med möjlighet att växa och utveckla en verksamhet, där både din operativa och strategiska förmåga kommer till sin rätt.
Som ledare är du trygg och tydlig med en stor omtanke om dina medarbetare där lyssna och förstå, är viktiga komponenter. Vi värdesätter dina goda ledaregenskaper, viljan att utveckla och förändra och som med ett entusiasmerande ledarskap skapar driv och arbetsglädje i våra verksamheter. Gott sinne för ekonomi samt affärsmässighet är ett krav.
Du behärskar engelska obehindrat såväl i tal som i skrift. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat i en verksamhet med kvalitetskrav och ackrediteringskrav.
Tjänsten är placerad i Linköping där 4 av dina underställda chefer med personal finns. Ytterligare ett labb som tillhör din verksamhet återfinns i Karlskoga.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Element med Tech Talents. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av ansvarig rekryterare Alexandra Karlsson på alexandra.karlsson@techtalents.se eller 073-053 42 78.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så tveka inte att ansöka redan idag. Välkommen med din ansökan!