OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Företaget:
ABB är en ledande global teknikföretag som driver omvandlingen av samhälle och industri för att uppnå en mer hållbar framtid. Vi är stolta över att erbjuda innovativa lösningar och tjänster inom teknik, elektrifiering, automation och digitalisering. ABB i Jönköping söker en Operation Manager som kommer att spela en central roll i att leda och utveckla vår verksamhet.
Ansvarsområden:
Som Operation Manager hos ABB i Jönköping kommer du att ha en nyckelroll i att överse alla aspekter som är kopplade till verksamheten för vår lokal enhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
• Teknik
• Tillverkning
• Leveranskedja
• Kvalitet och operativ excellens
• Värdekedjeplanering
• Projektstyrning
Du kommer att säkerställa strikt efterlevnad av hälsa, säkerhet och integritetsriktlinjer inom verksamheten. Dessutom ansvarar du för att utveckla affärsplaner för enheten/enheterna som är i linje med Division/Business Unit/Product Group-strategi och mål. Du kommer att övervaka genomförandet och vidta åtgärder för eventuella avvikelser.
Andra Uppgifter:
Utöver ditt huvudansvar kommer du att vara involverad i följande områden:
• Genomförande av projektbacklog och leveranser inom forskning och utveckling (R&D).
• Förbättring av verktyg och processer.
• Stöd för övergången till BL Industries nya strategi.
Krav:
Vi söker en erfaren kandidat med minst 10 års erfarenhet inom operativ ledning. Din bakgrund bör omfatta erfarenhet av följande områden:
• Analysera och föreslå lösningar
• Organisering
• Processer och verktyg
• Efterfrågeplanering
• Operativ planering
• Lagerhantering
• Integrerad affärsplanering
Information
Anställningsform: Konsultuppdrag på ett år med chans till förlängning eller övertag av kund
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Jönköping
Kontaktuppgifter och ansökan
Skicka in din ansökan med CV via länken nedan. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök därför gärna så snart som möjligt.
Vid frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Adrian Runsten på adrian.runsten@lernia.se.
Forma framtiden med oss!
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.