Operations Manager till aPak

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med verksamhetsutveckling i en kombinerad strategisk och operativ roll där du får förbättra, optimera, automatisera och effektivisera processer och arbetssätt? I ett företag med ambitiösa framtidsplaner där du får strategiskt ansvar över processer samt teamansvar för support? Nu söker vi en Operations Manager till vårt växande förpackningsföretag!



Om oss

Vi är aPak, det hållbara, innovativa och familjära förpackningsföretaget med anor sedan 1917. Vi är ett familjeägt bolag som idag omsätter ungefär 600 miljoner. I vår organisation ingår omkring 70 medarbetare och de flesta av dem hittar ni på vårt huvudkontor i Mölndal, strax utanför Göteborg. På aPak tillhandahåller vi allt inom emballage, men hos oss är det inte produkterna, utan de finurliga lösningarna, vår flexibilitet och den personliga servicen som bäst beskriver vårt erbjudande.



Om rollen

APaks främsta mål är hållbara och lönsamma affärer med nöjda kunder i fokus. Genom att ständigt utveckla vår säljsupport och våra processer ska vi nå våra mål, även när vi växer som bolag.

Som Operations manager har du ansvar för att säkerställa att våra processer och automatiserade flöden är utvecklade och optimerade för oss och våra kunder. Hos oss kommer du ha en helhetsbild av kundresans touchpoints - fysiska, digitala och kommunikativa. Du kommer att arbeta strategiskt och operativt utifrån organisationens processer och automatiserade flöden kopplat till våra processer. Det team som du ansvarar för att leda och utveckla består idag av tio personer vilka är vår backoffice avdelning på fyra personer, vår kundsupport och KAM support på fem personer samt vår säljanalytiker/projektledare. I denna roll är placering på vårt huvudkontor i Mölndal, Göteborg. Du rapporterar till Försäljningschef samt sitter med i säljledningen.



Vi söker

Vi söker dig med erfarenhet från strategiskt och operativt processarbete. Du har tidigare kartlagt processer, identifierat förbättringsområden samt implementerat och drivit förändring. Du har ca 3-5 års erfarenhet av att leda en supportavdelning samt erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare. Tidigare branscherfarenhet eller närliggande branscher är meriterande. Som person är du strukturerad och målstyrd. Du har ett inspirerande och engagerande ledarskap samt god kommunikativ förmåga.



Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en nyckelroll i en organisation med ambitiösa framtidsplaner där du får möjlighet att påverka. Vi satsar även på vår personal och under året har vi en rad gemensamma aktiviteter för att höja trivseln på arbetsplatsen. Utöver det har vi gym på vårt huvudkontor och en paddelbana på vårt lager. Vi är övertygade om att en stark företagskultur där människor mår bra och har roligt, är receptet för att driva ett framgångsrikt bolag. Läs mer på vår karriärsida - apak.se/karriar



Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval. Dock senast 9 november 2023. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Nordberg
073-624 77 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruit Partner Nordic AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2023
  • Ansök senast: 13 november 2023

Besöksadress

Solnavägen, Solna
None

Postadress

Solnavägen
Solna, 17173

Liknande jobb


Solution Consultant Manager

Solution Consultant Manager

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Vice President of Sales  Sales Area Northern Europe

Vice President of Sales Sales Area Northern Europe

20 december 2024