Operations manager till Den Hartogh i Göteborg

Operations manager till Den Hartogh i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Den Hartogh expanderar och söker nu en affärsområdeschef till sin operativa avdelning. Om du har ledarerfarenhet och trivs i en roll där du får jobba både strategiskt och operativt så kan detta vara tjänsten för dig. Här erbjuds du en bred roll inom ett växande logistikbolag som är marknadsledande inom sitt område. Välkommen att söka redan idag!

Om företaget
Den Hartogh Logistics är en av de ledande leverantörerna av logistiktjänster inom kemiområdet. Vår familjeägda organisation grundades i Nederländerna år 1920. Som en leverantör av bulklogistiktjänster för kemi-, gas-, polymer- och livsmedelsindustrin kombinerar vi de bästa delarna för att skapa den optimala lösningen för varje situation och kund. Säkerhet, hållbarhet och operativ excellens utgör grunden i vår kultur. Den Hartogh har verksamhet i flera olika delar av världen med kontor på 47 platser i 26 länder med över 2000 medarbetare. Vår moderna utrustning består av mer än 22 000 tankcontainrar, 6 100 torrbulkcontainrar och specialiserade torrbulktrailer, 350 tanksläp och 650 lastbilar.

Sverigekontoret ligger i Gårda, Göteborg och här är vi 18 anställda som arbetar inom olika funktioner. Vi är specialiserade inom flytande och torra bulktransporter inom framför allt Europa men även övriga delar av världen.

Den Hartogh erbjuder en utmanande position inom en ambitiös organisation. Företagets kultur kan beskrivas som öppen och informell med korta kommunikationslinjer. Vi erbjuder dig:

- Ett konkurrenskraftigt förmånspaket
- En internationell arbetsmiljö
- Ett starkt företag med hög soliditet och ambitiösa tillväxtplaner

Dina arbetsuppgifter
Som operations manager kommer du att ansvara för vår operativa avdelning i Göteborg samt ha totalansvar för Norden när det kommer till det operativa arbetet. Avdelningen består idag av tre medarbetare som arbetar inom transportplanering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:

- Motivera, engagera och utveckla ditt team
- Se till att ni tillsammans når beslutade KPI:er
- Föra utvecklingssamtal
- Leverera statistik och rapporter
- Aktivt bidra till att utveckla och anpassa gällande processer
- Upphandla och förhandla avtal som berör verksamheten för Norden
- Ingå i företagets svenska ledningsgrupp

Du kommer vara involverad i det dagliga arbetet och förväntas även täcka upp för ditt team vid frånvaro eller tillfälliga arbetstoppar. Du rapporterar direkt till VD för svenska verksamheten.

Din profil
För att lyckas som operations manager hos oss krävs det att du har några års erfarenhet av personalansvar och att leda andra. Har du erfarenhet inom logistik- eller transportbranschen är det ett stort plus men du kommer få möjlighet att lära dig transportbranschen och avdelningens arbete. Det är en fördel om du har erfarenhet av förhandlingar och inköp då detta är en betydande del i arbetet.

Vi söker dig som är kommunikativ och som drivs av att utveckla ditt arbetslag. Du är ödmjuk och prestigelös i din ledarroll då du ibland kommer behöva täcka upp för dina medarbetare i det dagliga arbetet. Du är en trygg ledare som kan agera ett bra stöd för ditt team.

Då vi är ett internationellt företag med kollegor, kunder och leverantörer i olika länder krävs det att du hanterar svenska och engelska obehindrat.

Körkort B är ett krav då resor i tjänsten förekommer.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Den Hartogh med Skill. Start för tjänsten är så snart som möjligt. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Christian Andersson-Gran på christian.andersson-gran@skill.se eller 072-543 40 10.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024