OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en ny spännande utmaning? Nu har du en fantastisk möjlighet att söka tjänsten som Operations Manager på Elgiganten!
Webhelp är ledande inom outsourcad kundtjänst över hela världen med över 120 000 medarbetare globalt och växer i rasande takt. Elgiganten på Webhelp är ett ungt konto som från sommaren 2022 växt till över 100 medarbetare fram tills idag. Kontot är internationellt och växer ständigt i samtliga länder, Sverige, Danmark och Finland. I takt med uppdragets tillväxt har behovet av ytterligare en Operations Manager tillkommit.
I denna roll kommer du arbeta i en dynamisk bransch där krav på hög kompetens och ett stort fokus på kundupplevelsen alltid finns närvarande. Du kommer inneha det primära ansvaret över att leda produktionen av kundservicetjänster på kontot samt ansvara för finansiella- och kvalitativa nyckeltal och säkerställer kontinuerligt att uppdraget arbetar i enlighet med dessa nyckeltal. Eftersom du i denna roll även innehar personalansvar blir arbetsuppgifter så som att att coacha, leda och utveckla våra Team Managers en naturlig del av ditt arbete. Vi söker dig som har en god ledarförmåga, även på distans, då dina medarbetare finns i samtliga tre länder. Du har en nyckelroll i att uppdraget är välfungerande vilket ställer stora krav på såväl engagemang som kompetens.
Operations Manager är tjänsten för dig som vill arbeta i en operativ, strategisk roll i en ständigt föränderlig miljö. För att lyckas samt trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad och inspirerande ledare med kompetens, mod och vilja att hitta snabba lösningar. Vidare är du en ledare som föregår med gott exempel, du är lösningsorienterad, engagerad, kundorienterad samt drivs att utveckla såväl affären som dina medarbetare. Vi ser att du är en flexibel, anpassningsbar doer som inte dras för att ta beslut och ställa krav.
Exempel på konkreta arbetsuppgifter
- Personalansvar för våra Team Managers och Real Time Managers, vilket innebär bl.a medarbetarsamtal och lönesättning, men även coaching och ledarskapsutveckling.
- Ansvar över de operativa nyckeltalen för kontot i samtliga länder, Sverige, Danmark och Finland.
- Ekonomisk uppföljning tillsammans med ledningen av kontot.
- Att vara kontaktperson samt kontinuerligt arbeta för att bibehålla och utveckla relationen till uppdragsgivaren.
- Kontinuerlig uppföljning av såväl Webhelps som Elgigantens processer i relation till kvalitet och samtliga processer.
- Kontinuerlig uppföljning av KPI-uppfyllnad för kontot i sin helhet.
Kvalifikationer för tjänsten
- En mycket god social och verbal förmåga.
- God datorvana är ett krav, samt goda kunskaper i MS Office.
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl muntliga som skriftliga.
- Omfattande erfarenhet inom BPO/callcenter-branschen
- Meriterande med tidigare erfarenhet av personalansvar samt goda omdömen från ditt ledarskap.
- Ledarskapserfarenhet inom liknande roll och/eller bransch
- Erfarenhet att leda ledare
- God analytisk förmåga
- Meriterande med erfarenhet av att leda på distans.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Resor kan tillkomma i tjänsten.
START: Omgående, enligt överenskommelse
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning heltid, förtroendearbetstid
ARBETSTIDER: Kontorstider
PLACERINGSORT: På vårt kontor i Göteborg
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-10-01
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Matilda Olsson, matilda.olsson@webhelp.com
Webhelp is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.
By choosing Webhelp, you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.
Join us at Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced environment, and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.
More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us
Swedish
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Cvijetic
Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780