OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operations Manager till Foxway i Växjö
Foxway strävar efter att vara det ledande It-företaget för cirkulära IT lösningar, med huvudfokus att skapa en positiv påverkan på miljön. Genom att ta ett helhetsansvar för all arbetsplatsutrustning från inköp till ansvarsfull återvinning, med ambitionen att maximera livslängden på produkter. Från deras nordiska bas betjänar Foxway kunder i mer än 130 länder. Genom att smart säkerställa att utrustningens livslängd förlängs och återanvänds på rätt sätt har Foxway halverat sina kunders koldioxidutsläpp senaste åren.
Nu rekryterar vi på Maxkompetens en Operations Manager till Foxway i Växjö som kommer anta en spännande roll i ett expansivt bolag med mycket miljötänk!
Dina arbetsuppgifter
Som Operations Manager kommer du ha en central roll inom Foxway och tillhöra lokala ledningsgruppen och rapportera direkt till Head of operations. Du kommer leda samt driva kontinuerliga förbättringar med fokus på drifteffektivitet på Foxways logistikcenter i Växjö. I rollen kommer du, på ett samarbetsinriktat sätt, utmana, effektivisera och vidareutveckla arbetet. Vidare kommer du i rollen leda vårt logistikteam i världsklass med syfte att skapa globala och hållbara lösningar för våra kunder och miljö.
I rollen som Operations Manager kommer du även:
* Ansvara för budgethantering samt förebyggande riskanalyser.
* Implementera effektivitet och automatisering där det är möjligt.
* Arbeta utifrån Foxways miljötänk med syfte om ett mer hållbart arbetssätt.
Din profil
Vi söker dig som trivs att arbeta i en föränderlig och växande miljö och är inte rädd för att axla utmaningar. Som ledare är du engagerad och flexibel samt förstår vikten i att vara närvarande och kommunikativ i ditt arbete. Vidare är du strukturerad och trygg i din yrkesroll där du med glädje delar med dig av din kunskap. Du drivs av att hitta nya strategiska och hållbara lösningar och vill ständigt skapa rätt förutsättningar för din omgivning.
Vi ser att du som söker gärna har en examen inom Supply Chain Management eller Företagsekonomi. Vidare har du mångårig arbetslivserfarenhet från en ledande befattning inom relevant område. Har du tidigare kunskaper av att arbeta med IT-relaterade produkter ser vi det som meriterande.
Foxway arbetar internationellt och därför behöver du i rollen kunna hantera både svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Övrig information
* Placeringsort: Växjö
* Arbetstid: Dagtid
* Omfattning: Tillsvidare
* Lön: Individuell lönesättning
* Start: Enligt överenskommelse
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en spännande utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Foxway har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Lisa Andersson på telefon 0734 36 81 02.
Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.
Om Foxway
Vår ambition är att vara det ledande företaget i Europa när det gäller hållbara IT -tjänster och återvinning. Att förändra och leda utvecklingen av det digitala samhället är vårt sätt att arbeta. Att hitta rätt väg för våra kunder, och samtidigt bry oss om framtiden. Till vår hjälp har vi ett starkt partnerskap med några av de största aktörerna på marknaden och mer än 700 engagerade anställda i sex länder.
Vår vision är att göra det digitala livet enklare. Det är vårt bidrag till en positiv förändring i samhället. Vi vill förenkla dina IT-tjänster och göra dem hållbara. Så att ni kan fokusera på det ni är bäst på. Det är så vi sparar tid, pengar och på miljön.
Läs mer om Foxway här: https://www.foxway.com/sv/
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carolina Löfgren
070-611 02 75