OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som motiveras av att leda, utveckla och ta eget ansvar? Trivs du som bäst i en roll där din fallenhet för såväl struktur som flexibilitet kommer till sin rätt? Då har vi den perfekta chansen för dig! Just nu rekryterar vi en ambitiös Operations manager till Hydraspecma components som är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som Operations manager är du ansvarig för styrning, utveckling och uppföljning av produktionen Hydraspecma har på enheten i Skellefteå. Detta innefattar kort och långsiktig styrning/planering av verksamheten. Operations manager ingår i den operativa ledningsgruppen och har personalansvar för ett team om ca 20 personer.
I din roll som Operations manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Styra materialflöden och produktionsresurser på ett för verksamheten och företaget optimalt sätt.
- Regelbundet planera för kort och långsiktiga behov och förändringar.
- Medverka i den operativa ledningsgruppen
- Driva utveckling och förbättringsarbeten framåt löpande så att ständig förbättring uppnås
- Sammanställa den månatliga redovisningen på KPI:er
- Regelbundet planera för kort och långsiktiga behov och förändringar.
- Föra en regelbunden dialog mellan säljare/kundtjänst, inköp och produktion så att bästa möjliga resultat uppnås.
- Vara produktionens kontaktperson utåt till interna kunder och leverantörer, dvs informera om problem och möjligheter inom sitt ansvarsområde.
- Att samordna resursutnyttjandet, mäta, följa upp resultat samt korrigera avvikelser
- Att tillse att lagar och avtal följs.
- Produktionsteknik inom sitt ansvarsområde.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare ledarerfarenhet, gärna från tillverkande industri, och vill vara med att driva förändringsledning. Meriterande är även akademisk utbildning inom relevant område. För att du ska trivas och lyckas i rollen förväntas du också vara målinriktad, strukturerad, en god ledare som tycker om att utveckla och skapa förutsättningar för dina medarbetare. Med din goda sociala förmåga representerar du företaget och bygger goda relationer mot leverantörer samt internt med andra avdelningar såväl inom HydraSpecma Component som i gruppen. Engelska i tal och skrift är ett krav. Kunskaper inom produktionsteknik, Lean, 5S och affärssystem (Hydraspecma använder Jeeves) är mycket positivt.
Om verksamheten
HydraSpecma är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i tre divisioner där Skellefteå ingår Industry & Aftermarket. Verksamheten är främst inriktad på kunder inom verkstad-, process-, kemi-, läkemedel- och livsmedelsindustrin. Övriga kunder finner vi inom OEM. Vi är marknadsledande inom vårt produktområde på den nordiska marknaden men har också en ökande export till världsmarknaden. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & co och totalt är vi mer än 1150 medarbetare som arbetar här, vill du bli en av oss? Läs mer på vår hemsida https://www.hydraspecma.com
HydraSpecma Component ingår i divisionen Industry & Aftermarket. Bolaget förser marknaden i främst Sverige och Norge med lednings- och hydrauliksystem och dess 130 medarbetare finns på 8 orter i Sverige. HydraSpecma Components huvudkontor finns i Skellefteå där ett 60 tal medarbetare arbetar. Merparten av de centrala rollerna i HydraSpecma Component utgår från Skellefteå.
Läs mer på om HydraSpecma Component på vår hemsida.
https://www.hydraspecma.com/store/se/sv/cms/sv-se/bolag/hydraspecma-component-ab
Sista ansökningsdag 5 mars. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Har du några frågor kring tjänsten kontakta:
Peder Westerberg, Rekryteringskonsult Poolia Norr
mobil: 072-165 27 49 mail: peder.westerberg@poolia.se
Alternativt Rebecca Vall mobil: 072-534 43 40 mail: rebecca.vall@poolia.se