Operations Manager till Kaeser Kompressorer AB

Operations Manager till Kaeser Kompressorer AB

Arbetsbeskrivning

Inledning

Är du en trygg ledare med god känsla för affärer, människor och organisationsfrågor? Då kan du vara den vi söker i rollen som Operations Manager på Kaeser Kompressorer AB i Täby! Har du dessutom en god teknisk förståelse, relevanta erfarenheter och rätt personliga egenskaper kan du passa som handen i handsken i bolaget.

Information om tjänsten

Kaeser Kompressorer SE är en av världens ledande aktörer inom tryckluftssystem. Med över 7000 medarbetare runt om i världen, förser koncernen marknaden med energisnål, miljövänlig och driftsäker tryckluft. Kaeser Kompressorer AB är ett fristående dotterbolag, med huvudkontoret beläget i Täby. Runt om i landet har bolaget cirka 80 anställda. I tjänsten utgår du från huvudkontoret, tillsammans med ett tjugotal kollegor. Du har förtroendearbetstid och möjlighet till distansarbete, samt hemmakontor om så önskas.

I rollen som Operations Manager har du ett övergripande ansvar över personal, resultat och budget för säljsupporten. Du ansvarar för det operativa arbetet där du leder, delegerar och planerar det dagliga arbetet för din organisation med nio anställda. Du ingår även i ledningsgruppen tillsammans med VD, service-, försäljnings- och ekonomichef. I ledningsgruppsarbetet bidrar du till utvecklingen strategiskt och operativt i hela bolaget.

Enstaka tjänsteresor förekommer, uppskattningsvis med två övernattningar per månad.

Vi erbjuder dig

Du som brinner för att utveckla organisationer och skapa goda förutsättningar för dina kollegor att uppnå uppsatta resultat, får alla möjligheter i tjänsten! Du har ett separat ansvar för din organisation, samtidigt som du är en del av ledningsgruppen och bidrar till den operativa och strategiska utvecklingen i hela bolaget. Du får ett härligt gäng kollegor som ser vikten av att må bra på arbetet, gott samarbete, stort engagemang och ett prestigelöst förhållningssätt.

Tjänsten är utformad så att du har friheten att lägga upp dina arbetsdagar utifrån hur det passar dig och ditt sätt att bedriva dina åtaganden mest effektivt. Det ingår även diverse förmåner i tjänsten som exempelvis tjänstebil, generöst friskvårdsbidrag, kollektivavtal med ITP1 och 30 dagars semester.


Arbetsuppgifter

Som Operations Manager är du ansvarig för att leda, motivera, utmana och följa upp säljsupporten. Det innebär ett övergripande ansvar för personal, resultat och budget. Utöver det är du delaktig i att utveckla kundrelationer. Du har det operativa ansvaret för driften av säljsupporten och leder, delegerar och planerar det dagliga arbetet av:

• Offerter och kalkyler inkl. uppdatering och distribution av prislistor.
• Leveransvillkor och avtal.
• CRM-system inkl. kundregister.
• Marknadsföring: annonsering, kampanjer, utskick etc.
• Hemsida och web-shop.
• Order och leveransbevakning.
• Inbyte och försäljning av begagnad utrustning.
• Tekniksupport: säljstöd, ritningar, engineering och tekniska beräkningar.
• Projektledning vid större affärer och installationer.
• Produktutbildning.
• Mässor, seminarier.
• Reception.

Du säkerställer att arbetet bedrivs så effektivt som möjligt, att resultatmål nås samt att synergier emellan olika funktioner tillvaratas och främjas. Arbetet leds i enlighet med övergripande vision och värderingar.

Du ingår dessutom i ledningsgruppen tillsammans med VD, service-, försäljnings- och ekonomichef, där du arbetar med den strategiska och operativa utvecklingen för bolaget.

Vi söker dig som

Vi söker dig som är en resultatfokuserad, trygg och tydlig ledare med känsla för affärer, människor, organisation och service. Du är affärsmässig och professionell och har kunskap om hur du bygger en fungerande och effektiv organisation. Som person är du kommunikativ, självgående och handlingskraftig kombinerat med naturlig pondus och integritet. Du är analytisk, tålmodig, strukturerad och tekniskt intresserad.

Krav för tjänsten är…

• Erfarenhet med dokumenterat goda resultat som ledare inom försäljning.
• Erfarenhet innefattande ansvar för teknik, avtal, säljsupport och personalledning.
• Att kunna läsa och förstå tekniska underlag, offerter, PID, specifikationer etc.
• Förhandlingsvana med erfarenhet av långsiktiga kundrelationer.
• Relevant högskoleutbildning inom teknik, alternativt motsvarande kunskap.
• Kunskap inom MS Office.
• Svenska och engelska i tal och skrift.



Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och affärsutveckling är meriterande. Även IT-kunskap inom Google Suite och SAP.

Övrigt

Stad: Täby
Omfattning: Heltid, förtroendetid
Tillträde: Enligt överenskommelse, Q2

Övriga frågor hänvisas till Elin Eriksson,
073-828 21 18 alt. elin.eriksson@simplifiedco.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Simplified
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 januari 2022
  • Ansök senast: 7 februari 2022

Postadress

Sonja Kovalevskys gata 3
Stockholm, 11365

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Teamleader till Unisale i Malmö!

Teamleader till Unisale i Malmö!

22 november 2024

21 november 2024