OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inledning
Vi söker dig som är redo för att ta klivet in i en roll som Operations Manager hos Kaeser Kompressorer. Är du en person med ordning och reda, som gillar att leda gruppen inom givna ramar och har ett intresse för affärer, människor och organisationsfrågor? Då kan du vara den vi söker i rollen som Operations Manager på Kaeser Kompressorer AB i Täby! Har du dessutom en teknisk förståelse, relevanta erfarenheter och rätt personliga egenskaper kan du passa som handen i handsken i bolaget.
Information om tjänsten
Kaeser Kompressorer SE är en av världens ledande aktörer inom tryckluftssystem. Med över 7000 medarbetare runt om i världen, förser koncernen marknaden med energisnål, miljövänlig och driftsäker tryckluft. Kaeser Kompressorer AB är ett fristående dotterbolag, med huvudkontoret beläget i Täby. Runt om i landet har bolaget cirka 80 anställda. I tjänsten utgår du från huvudkontoret, tillsammans med ett tjugotal kollegor. Du har förtroendearbetstid och möjlighet till distansarbete om så önskas.
I rollen som Operations Manager har du ett övergripande ansvar över personal, resultat och budget för säljsupporten. Du ansvarar för det operativa arbetet där du leder, delegerar och planerar det dagliga arbetet för din organisation med 9 anställda. Du ingår även i ledningsgruppen tillsammans med VD, service-, försäljnings- och ekonomichef. I ledningsgruppsarbetet bidrar du till utvecklingen strategiskt och operativt i hela bolaget.
Enstaka tjänsteresor förekommer, uppskattningsvis med 2 övernattningar per månad.
Vi erbjuder dig
Du som brinner för att utveckla organisationer och skapa goda förutsättningar för dina kollegor att uppnå uppsatta resultat, får alla möjligheter i tjänsten! Du har ett separat ansvarsområde inom din organisation, samtidigt som du är en del av ledningsgruppen och har god stöttning därifrån. Du får ett härligt gäng kollegor som ser vikten av att må bra på arbetet, gott samarbete, stort engagemang och ett prestigelöst förhållningssätt!
Tjänsten är utformad så att du har friheten att lägga upp dina arbetsdagar utifrån hur det passar dig och ditt sätt att bedriva dina åtaganden mest effektivt. Det ingår även diverse förmåner i tjänsten som exempelvis tjänstebil, generöst friskvårdsbidrag, kollektivavtal med ITP1 och 30 dagars semester.
Arbetsuppgifter
Som Operations Manager är du ansvarig för att leda, motivera, utmana och följa upp säljsupporten. Det innebär ett övergripande ansvar för personal, resultat och budget. Utöver det är du delaktig i att utveckla kundrelationer. Du har det operativa ansvaret för driften av säljsupporten och leder, delegerar och planerar det dagliga arbetet av:
· Offerter och kalkyler inkl. uppdatering och distribution av prislistor.
· Leveransvillkor och avtal.
· CRM-system inkl. kundregister.
· Marknadsföring: annonsering, kampanjer, utskick etc.
· Hemsida och web-shop.
· Order och leveransbevakning.
· Inbyte och försäljning av begagnad utrustning.
· Tekniksupport: säljstöd, ritningar, engineering och tekniska beräkningar.
· Projektledning vid större affärer och installationer.
· Produktutbildning.
· Mässor, seminarier.
· Reception.
Du säkerställer att arbetet bedrivs så effektivt som möjligt, att resultatmål nås samt att synergier emellan olika funktioner tillvaratas och främjas. Arbetet leds i enlighet med övergripande vision och värderingar.
Vi söker dig som
Vi söker dig som ger andra känslan av trygghet, ordning och reda med en känsla för affärer, människor, organisation och service. Du är affärsmässig och professionell och har kunskap om hur du bygger en fungerande och effektiv organisation. Som person är du kommunikativ, handlingskraftig och tekniskt intresserad.
Krav för tjänsten är…
• Erfarenhet med dokumenterat goda resultat som ledare
• Erfarenhet innefattande ansvar för teknik, avtal, säljsupport eller personalledning
• Att kunna läsa och förstå tekniska underlag och offerter
• Förhandlingsvana med erfarenhet av långsiktiga kundrelationer
• Kunskap inom MS Office
• Svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och affärsutveckling är meriterande. Även IT-kunskap inom Google Suite och SAP.
Övrigt
• Täby
• Heltid, förtroendetid
• Enligt överenskommelse, beräknat Q2
Övriga frågor hänvisas till Elin Eriksson, via 073-828 21 18 alt. elin.eriksson@simplifiedco.se.