Operations Manager till Unity

Arbetsbeskrivning

Om UNITY

UNITY är ett nytt longstay och coworking koncept i Norden. Vi tror att den moderna människan behöver utrymmen där liv och arbete smälter samman, och där en gemenskap av likasinnade människor är limmet för att hålla ihop allt. Vi ska öppna 7 boende varav 4 i Sverige, 2 i Finland och i 1 Danmark under 2023.

Våra yteffektiva studiolägenheter är designade för en stressfri vistelse. Här står gästens dagliga behov och rutiner i fokus, med allt de behöver under ett och samma tak. Vi erbjuder flexibla hyresvillkor och tillgång till städning, gym, wifi, gemensamma lounger och mycket mer. Vi gör allt för att gästens vistelse på UNITY ska kännas enkel och behaglig. Alla våra byggnader är unika, och alltid utrustade med bekvämligheter som förbättrar och förenklar vardagen.

UNITY Malmö är centralt beläget i ett av Malmös charmigaste och mest livliga stadsdelar, Norra Sorgenfri. UNITY Malmö kommer att erbjuda 344 moderna studiolägenheter, coworking, gym, lounger, möteslokaler mm. Det kommer att finnas personal på plats och facility management kommer att tillhandahållas i samarbete med Sodexo, ett stort europeiskt tjänsteföretag inom i Sverige. 

Läs mer på hemsidan här.



Ditt uppdrag

I rollen som Operations Manager jobbar du mycket hands on och är med i hela byggfasen till öppning. Detta går sedermera in i driftfas då du ser till att allt flyter på smidigt för dem som bor i huset vilket innebär housekeeping, ett café som ska drivas och alla andra delar som omfattar ett hotell. Du kommer att bistå General Manager kring budgetfrågor, styra intäkter, utgifter och kostnadskontroll, arbeta proaktivt kring event och ha en generell kontroll över fastigheten så att den lever upp till UNITY-standard. Tjänsten är placerad i Malmö och du rapporterar till General Manager för Sverige.

Exempel på arbetsuppgifter:

Övergripande ansvar för daglig drift och underhåll (Till din hjälp har du Sodexo’s Städ och Facility Management team)
Ansvarig för kundrelationer, affärer och att hålla visningar tillsammans med kommersiellt ansvarig för UNITY Sverige.
Ansvarig för hyreskontrakt och förfrågningar samt betalningar.
Ansvarar för att sätta rutiner och processer för operations och säkerställa att dessa efterlevs
Sätta teamet och ansvara för bemanning tillsammans med Sodexo för samtliga driftavdelningar
Kontaktperson gentemot bostadsförmedling och andra uthyrningsorganisationer
Ansvar för en effektiv process vid in- och utflyttning
Kontaktperson gentemot leverantörer
Ytterst ansvarig för husronder, processer, checklistor och rutiner – det som gör att allt fungerar sömlöst i praktiken



Vem är du?

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet från kravställande roller inom fastighetsdrift, hospitality eller liknande verksamhet såsom uthyrning av lägenheter. Du är van vid att jobba hands on och att operativt ansvara för att den dagliga driften fungerar. Du har förmågan att planera och organisera arbetet framåt och är en naturlig ledare. Ett stort plus är om du har varit med vid en startup, öppning eller nybyggnation tidigare och att du därmed vet vad som krävs i en uppbyggnadsfas. Vi tror att det som krävs för att du ska bli framgångsrik i den här rollen är att ha arbetat som t ex Facility Manager, Hotel Manager, Office Manager eller förvaltare. Du behöver gilla utveckling, att göra saker smartare och har även erfarenhet från budgetarbete och en stark ekonomisk förståelse. Du arbetar i en internationell miljö och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, är van att arbeta digitalt och med olika systemlösningar.


Din roll är central för organisationen och att lanseringen av projektet blir framgångsrikt. Du är strukturerad, analytisk, bra på att prioritera, kommunikativ och en riktig doer. Du är ödmjuk, prestigelös, street smart och en entusiasmerande person med en positiv energi som smittar av sig. Du har en stor initiativförmåga och hittar med lätthet kreativa lösningar och är både händig och tekniskt kunnig. Du är flexibel och har kapacitet att ha mycket på gång samtidigt. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett starkt driv, målfokus och en förmåga att samarbeta. Då rollen även innebär att du är ansiktet utåt och har kontakten med kunder och hyresgäster sätter vi stor vikt vid kommersiellt driv och erfarenhet. Vi ser gärna att du har ett stort kundnätverk och kan dra in affärer till verksamheten. Att hålla visningar och teckna avtal ingår självklart i rollen.

Nyfiken på att veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke, asa.funke@wise.se. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, som är den 6 maj, så vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil och du får då svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 6 maj 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


7 juni 2024

2 juni 2024

29 maj 2024