OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ditt uppdrag
I rollen som Operations Manager kommer du att arbeta operativt och mycket hands on! Du är ansvarig för hela driften och därmed se till att allt flyter på smidigt för dem som bor i huset. Rollen kan liknas med en driftchef, du ska se till att det kommersiella och att logistiken fungerar, samt att hålla i kostnaderna och driva försäljning. I rollen arbetar du även proaktivt kring event och har en generell kontroll över fastigheten så att den lever upp till UNITY- standard.
Du kommer att rapportera till General Manager för Sverige och bistå med budgetfrågor, intäkter, utgifter och kostnadskontroll. Tjänsten är placerad i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Huset i Hammarby Sjöstad har 140 studiolägenheter och även coworking med 150 platser, 8 kontorslokaler och 5 mötesrum.
Exempel på arbetsuppgifter:
Övergripande ansvar för daglig drift och underhåll (till din hjälp har du Sodexo’s Städ och Facility Management team)
Ansvar för systemstruktur och uppdateringar
Ansvar för att alla rutiner och processer blir utförda och uppdaterade (brand & säkerhet) tillsammans med Sodexo
Kvalitetssäkra alla leverantörer och leveranser (ffa Sodexo)
Ansvar för en effektiv process för barception och bemanningsplan
Kontaktperson gentemot leverantörer
Ytterst ansvarig för husronder, processer, checklistor och rutiner
Ansvar för att skapa en positiv arbetsmiljö (UNITY-kultur), personalutveckling och bygga en dynamisk och flexibel organisation som fungerar sömlöst i praktiken
Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från hotellbranschen. Du är van vid att arbeta operativt och att se till att den dagliga driften fungerar. Vi tror att du som blir framgångsrik i den här rollen har arbetat som t ex Operations Manager, Facility Manager, Hotel Manager, Receptionschef eller Office Manager. Du behöver gilla utveckling och att göra saker smartare och har även erfarenhet från budgetarbete och en stark ekonomisk förståelse. Då många gäster och samarbetspartner är från utlandet kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska, är van att arbeta i olika system och du har även goda kunskaper i hela Officepaketet.
För att lyckas i den här rollen är det är din personlighet det absolut viktigaste, vi söker dig med ett starkt driv och målfokus. I rollen är det viktigt att du kan prioritera ochpå ett strukturerat sätt driva ditt eget arbete självständigt. Du är prestigelös och uppskattar en variation i arbetet då frågorna sträcker sig från stort till smått. Då det är mycket på gång samtidigt i den här rollen gäller det att du är flexibel och en hög kapacitet. Du brinner för service och du har en förmåga av att entusiasmera med din positiva energi som smittar av sig. Det gör att du har lätt för att samarbeta och bygga relationer. Du har en stor initiativförmåga och hittar med lätthet kreativa lösningar och ett plus är om du även är lite händig och tekniskt kunnig.
Om UNITY
UNITY är ett nytt longstay och coworking-koncept i Norden och har öppnat på fyra orter redan och ska öppna på tre orter till under 2023 och kommer då att finnas i Sverige, Danmark och Finland. Vi tror att den moderna människan behöver utrymmen där liv och arbete smälter samman och där en gemenskap av likasinnade människor är limmet för att hålla ihop allt.
Här står gästens dagliga behov och rutiner i fokus, med allt de behöver under ett och samma tak. Vi erbjuder flexibla hyresvillkor och tillgång till städning, gym, wifi, gemensamma lounger och mycket mer. Alla våra byggnader är unika, och alltid utrustade med bekvämligheter som förbättrar och förenklar vardagen. Mitt i hjärtat av Hammarby Sjöstad står UNITY med sina 140 studiolägenheter, 150 co-workingplatser, privata kontorsutrymmen att hyra, barception, gym och övriga faciliteter som förenklar din vardag och gör livet lite skönare att leva. UNITY Hammarby Sjöstad öppnade i november 2021. Läs mer på hemsidan här.
Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Åsa Funke, asa.funke@wise.se eller Martina Kolga, martina.kolga@wise.se.
Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil och du får då svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Vi ser fram emot din ansökan!