OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering.Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena ekonomi, försäljning/marknadsföring, administration, HR och IT.MultiMind Bemanning AB söker en Operations Manager/Kontorschef till Personnel Decisions International.Företaget ligger i centrala Stockholm och arbetar med att utforma s k assessment centers i samband med rekrytering.Företaget ingår i en amerikansk koncern med dotterbolag över hela världen.För mer information om företaget gå in på www.personneldecisions.com.Denna tjänst innebär ett övergripande ansvar för arbete inom det administrativa teamet om 3 personer samt utveckling och strukturering av rutiner och arbetssätt.Du kommer även att assistera VD: n i budgetarbete, prognoser och resursplanering.I rollen som Operations Manager ingår även att ansvara för posthanteringen och IT-frågor lokalt på kontoret i kontakt med IT-supportavdelningen i Bryssel.Tjänsten består även av löpande administration på kontoret och koordinering av assessment center såsom att hålla kontakt med deltagaren inför utvärderingsträffen, vara värd för deltagaren under dagen samt allmänna kontorsgöromål.Du kommer att ansvara för den administrativa processen i samband med rekrytering och introduktion av nya medarbetare på kontoret.Rapporteditering av svenska dokument kommer att utgöra en viktig del av arbetet.Du kommer även att utföra allmänna kontorsgöromål såsom support till konsulter och VD:n, ta fram material i form av bl.a. PowerPoint-presentationer, mötesrumsbokning, eventuellt lite resebokning.I arbetet ingår även att arrangera och sätta upp web-konferenser för konsulterna.Du kommer även att vara ansvarig för informationen om det dagliga schemat på kontoret i den händelse att VD:n är frånvarande.I rollen ingår även att vara en viktig länk mellan Stockholmskontoret och Huvudkontoret.Deltagande i Operations Managers möten med internationella kollegor kommer att förekomma löpande under året.Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av att leda ett kontor.Du har troligen arbetat med att utveckla och implementera processer och administrativa rutiner och har även erfarenhet av ekonomiskt arbete.Du har en akademisk examen och mycket goda kunskaper i engelska och svenska.Mycket goda kunskaper i MS Officepaketet är ett krav.Du har ett visst tekninskt intresse för att kunna ansvara för IT-hanteringen Som person är du administrativt lagd med ett starkt driv till att organisera och strukturera.Utåtriktad, detaljorienterad, logiskt tänkande och organisatorisk är andra egenskaper som utmärker dig.Du är ödmjuk men kan fatta egna beslut och även förmågan att sätta gränser.Vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37