OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka vi är
Sedan 2004 har Meridix Systems levererat analys- och rapporteringsplattformar med integrationer mot många av marknadens mest populära kommunikationslösningar. Plattformen samlar in data från kommunikationslösningen och genererar informationen till lättbegripliga rapporter. Företag som använder lösningen kan med hjälp av rapporterna fatta välgrundade beslut som leder till en bättre kommunikation och en konkurrenskraftig servicenivå.
Idag arbetar Meridix med både stora telekom-operatörer, mindre lokala företag och kommuner.Bland annat arbetar vi med Telia, Tele2, Hi3G, SolunoBC, Telenor, Telavox m. fl. Vi arbetar mot många olika marknader vilket bidrar till en konstant utveckling av både produkt och verksamhet. Kunderna finns spridda över hela världen men den primära marknaden är fortfarande norra Europa. Framgent ser vi en större utsträckning av kunder även utanför norra Europa, en resa som vi redan påbörjat och förberett våra produkter för.
Tjänstebeskrivning
Meridix Systems befinner sig just nu i en tillväxtresa. Fler internationella kunder använder plattformen och nya integrationer mot ytterligare kommunikationslösningar utvecklas hela tiden.
Idag är vi ett litet medarbetar-team där alla tar stort eget ansvar men arbetar tätt tillsammans för att bygga upp företaget till nästa nivå. Tack vare korta beslutsvägar och en laganda där alla nya idéer tas emot och bearbetas har varje medarbetare möjlighet att påverka företagets utveckling.
I samband med att företaget utvecklas finns även stor potential för medarbetaren att själv utvecklas inom sin yrkesroll. Meridix Systems erbjuder positiva och kreativa kollegor, en balans i vardagen och en internationell arbetsmiljö även från ”lilla” Västerås.
För denna tjänst söker vi dig som är intresserad av att arbeta med Drift- och Supportfrågor, värdesätter god service och sätter alltid kunden i första fokus. Du trivs med varierande arbetsdagar där uppgifter som att driva support- och leveransärenden, installera nya system och felsökning varieras med att underhålla servrar, utbilda systemanvändare och mycket mer.
Du är flexibel och kommunikativ, trivs med förändringar och tycker om att samarbeta med både kunder och kollegor. Du är självgående i ditt arbete och tycker det är roligt att arbeta i en internationell miljö där du får använda både svenska och engelska i din kundkontakt. Vi tror även att du har ett stort engagemang, driv och vilja att vara en del av en växande verksamhet.
Arbetsuppgifter
• Övervaka och hantera Meridix infrastruktur (Primärt Microsoft Windows-operativsystem)
• Hantera support-ärenden både internt och externt.
• Hantera leverans-ärenden både internt och externt.
• Vara med och utveckla rutiner för hur Meridix operations-verksamhet ska bedrivas och utvecklas.
• Dokumentera system och processer både för externt och internt bruk.
Önskemål på erfarenhet, kompetenser
• Administration av Windows Server
• Administration av MSSQL
• Administration av Microsoft Azure
• Jira eller liknande projektsystem
• OP5 eller liknande övervakningssystem
• Zendesk eller liknande supportsystem
• Arbete med standardiserad informationssäkerhet
• Goda kunskaper Word/Excel/PowerPoint etc.
• Behärska engelska och svenska väl i både tal och skrift
Meriterande erfarenheter
• Erfarenhet inom teknisk telecom
• Certifieringar inom MS Azure, AWS och liknande
• Kunskaper i PowerShell eller andra skriptspråk
• Systemdesign, gärna med fokus på automatisering
• Projektledning
Utöver ovan nämnda arbetsuppgifter så vill vi ha en glad och social person som vill lära sig nya saker, vågar och vill ta stort ansvar samt har stora ambitioner. Vi kräver inte att du har goda kunskaper och erfarenhet i alla ovan nämnda delar men att du vill lära dig dessa.
Vi vill ha en person som vill ta ett stort ansvar och vara med och utveckla både produkter och verksamheten.
Vi vill hitta vår nästa supermedarbetare som hjälper oss ta både produkter och företaget till nästa nivå och vara en viktig del av vårt team!