Operations- och tillgänglighetskoordinator till VO urologi i Helsingborg

Operations- och tillgänglighetskoordinator till VO urologi i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du arbeta på en mottagning som ständigt arbetar med förbättringar och utveckling, där både kompetens och arbetsglädjen är hög? Då kanske det är dig vi söker som operations- och tillgänglighetskoordinator!

Urologimottagningen på Helsingborgs lasarett är en del av Verksamhetsområde urologi som bedriver urologisk vård. Hos oss bedrivs en öppenvårdsmottagning och en slutenvårdsavdelning och där vi opererar de urologiska patienterna som kräver inneliggande vård. Vi har också en öppenvårdsmottagning i Ängelholm. På Urologimottagningen utreder och behandlar vi sjukdomar i urinvägarna, flertalet av dessa utreds på grund av misstanke om en urologisk cancerdiagnos eller behandlas för detta. På mottagningen arbetar medicinska sekreterare, receptionist, sjuksköterskor, kontaktsjuksköterskor, undersköterskor, uroterapeut, koordinator för våra standardiserade vårdförlopp (SVF) och operationer samt läkare i ett nära samarbete.

Vi arbetar kontinuerligt med förbättringsarbete och det är viktigt att alla känner delaktighet och har möjlighet att påverka. Genom att arbeta för en så god och säker omvårdnad som möjligt skapar vi mervärde inte bara för våra patienter, utan även för oss medarbetare. Vårt stora fokus på patientsäkerhet och förebyggande åtgärder har skapat en trygghet och en god arbetsmiljö. Vi strävar efter att när du går hem efter ett arbetspass ska du känna dig nöjd med ditt arbete och din arbetsinsats.

ARBETSUPPGIFTER
Som operations- och tillgänglighetskoordinator arbetar du med såväl operationskoordination som tillgänglighetskoordination. Verksamhetsområde (VO) urologi har ett stort inflöde av remisser som registreras och fördelas varje dag. Hantering och samordning av dessa är delar av de arbetsuppgifter som ingår i din roll som tillgänglighetskoordinator.

Som en av två operationskoordinatorer hos oss är du ansvarig för planering och bokning av patienter till operation, det vill säga koordinera patientens vårdkedja och göra den så smidig som möjligt. En stor del av detta arbete sker i systemet ORBIT. Detta innebär att du har kontakt med patienter och ett nära samarbete med operationsavdelning, dagkirurgisk avdelning och operatörer. Ditt arbete är tidvis självständigt, samtidigt som du har ett nära samarbete med SVF-koordinatorerna och övrig personal på mottagningen samt andra enheter.

Då vi står inför förändringar inom sjukvården de närmaste åren kommer det finnas möjlighet att påverka arbetsinnehållet framöver. Vi välkomnar därför dig som tror att ett kontinuerligt arbete med utveckling och förbättring är något som gynnar såväl verksamheten som medarbetarna.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som uppfyller något av följande krav:
• Legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård och språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala.
• Utbildad undersköterska med inriktning akutsjukvård enligt tidigare programstruktur alternativt utbildad undersköterska inom den nya programstrukturen som har läst samtliga inriktningar.
• Utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration, 80p KY eller 400p YH, alternativt motsvarande utbildning till läkarsekreterare. Därtill har du goda kunskaper i medicinsk terminologi.

Därtill har du goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har kunskap i Melior, PASIS och/eller ORBIT, likaså om du har erfarenhet av operationsplanering och/eller urologisk sjukvård.

Som person ser vi att du är självständig, ansvarsfull och trivs i en omväxlande miljö. Du har sinne för service med ett gott bemötande mot såväl patienter som kollegor. Därtill är du trygg i dig själv och ser möjligheter med i att vara med och utveckla både medarbetarna och operationsplaneringen. Vidare har du förmågan att se strukturer, har en blick för logistik och kan arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Du är också skicklig på att planera, prioritera, organisera samt att fatta och genomföra beslut och därefter följa upp resultat. Då rollen har många kontaktytor och varierande samarbetsformer krävs även att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Eftersom vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

Observera att denna annons finns publicerad under flera olika yrkeskategorier som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

Det är en heltidstjänst och fyra veckors annonsering. Vi hoppas på att kunna hålla intervjuer v.29 och 30.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer.

Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Malmros Boo, Enhetschef
042-406 39 02
Maria Hallberg Molin, Enhetschef
042-406 32 04
Sandra Olsson, Vårdförbundet
042-406 15 75
Gunilla Bengtsson, enhetschef
042-406 19 13
Solveig Svensson, Vision
042-406 31 67
Anne Andersson - Enhetschef
042-406 17 47 (Semester v. 29-32)
Lisa Hansson - Vårdförbundet
042-406 16 90
Eva Sällström, områdeschef
042-406 50 44
Anna Nilsson, personalspecialist
042- 406 10 69
Maria Gullberg - Vision
042-406 17 72

Sammanfattning

Postadress

Olympiahuset plan 3
Helsingborg, 25187

Liknande jobb