OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operations Planner
Vill du arbeta på ett marknadsledande bolag där du fungerar som motor i en av företagets främsta processer? Har du några års erfarenhet av en koordinerande roll och har du förmågan att kunna spelfördela även när tempot är högt? I sådana fall är du den vi söker!
Kraftsams kund är i behov av en planner till deras Operations-avdelning, en roll som tillhör den skandinaviska Delivery-organisationen. Företagskulturen präglas av engagemang, samarbete och ansvar vilket också är egenskaper som bolaget värdesätter högt hos sina medarbetare och vid rekryteringar.
Om rollen
I rollen som Operations Planner har du ett brett ansvarsområde med primärt fokus att planera och monitorera uppsättningsprocessen. Bakom varje framgångsrik reklamkampanj finns ett stort nätverk av människor som samarbetar, och det är tack vare plannerns roll som rätt kommunikation placeras på rätt plats vid rätt tillfälle. Givetvis är du inte ensam och ditt team består av andra planners, regionchefer, logistikmedarbetare och kampanjplanerare som alla strävar åt samma håll – kundnöjdhet!
Arbetsuppgifter
Skapa uppsättningsrapporterFölja upp avvikelserSkicka arbetsordrarSammanställa kampanjöversikterDistribuera plocklistor och uppsättningsbeskedFelsöka eventuella leveransavvikelserFörse samarbetspartners med nödvändig information gällande uppsättningenBesvara generella mail och ärenden som inkommer till avdelningen
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har eftergymnasial examen inom relevant område. Vi lägger vikt vid att du har en analytisk förmåga och genom siffror och trender kan dra egna slutsatser. Vidare ser vi gärna att du har några års arbetslivserfarenhet inom liknande arbete och kanske har du tidigare planerat och koordinerat projekt, kampanjer, säljcykler eller motsvarande. Arbetet utförs helt från datorn och över landsgränser och du är med fördel en god kommunikatör med ett strukturerat arbetssätt.
Meriterande för rollen är goda kunskaper i Excel och vana av att arbetat i tunga CRM-system. Då du kommer att ansvara för den norska och danska marknaden är skandinaviska språk meriterande men inte ett krav.
Passar vi dig?
På denna arbetsplats ska människor trivas, växa, må bra och utmanas. De har stora ambitioner och sätter alltid ribban högt. Med tillit till deras medarbetare förväntar de sig att du tar ett stort eget ansvar och ger dig goda möjligheter att påverka din egen arbetsdag. De strävar efter att erbjuda en arbetsmiljö som stimulerar kreativitet och samarbete mellan kollegor, team och länder. I deras uppdrag och deras kontaktytor är dom både lokala, skandinaviska och globala, vilket ger fina förutsättningar för spännande karriärvägar.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde är den snarast möjligt så ansök redan idag med CV och personligt brev där du kort beskriver varför du passar för tjänsten. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på fredrik@kraftsam.se
Varmt välkommen med din ansökan!