Operations Specialist Assistant till Academic Work i Stockholm

Operations Specialist Assistant till Academic Work i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som Operations Specialist Assistant hos oss på Academic Work får du vara involverad i projekt och vara med och utveckla vår operativa organisation med målet att bli The Best Place to Work.

OM TJÄNSTEN
Du kommer i denna roll tillhöra vårt Operations Specialist team som leds av vår Head of Operations i Sverige och består av tre Operations Specialister som har olika fokusområden: Learning & Development, Performance Management, Order start-up, Candidate Attraction och Client and Consultant relations.

Tillsammans arbetar teamet nära och stöttar alla våra kontor i Sverige med verktyg och kompetens för att ge bästa möjliga förutsättningar för våra medarbetare att leverera i sitt dagliga arbete. Teamet ansvarar för att Academic Work i Sverige har den bästa leveransavdelningen och de bästa systemen, processerna och utbildningarna inom branschen.

I den här rollen kommer du få möjligheten att lära känna Academic Work från ett strategiskt perspektiv samtidigt som du utvecklar dina färdigheter och kunskaper inom organisation – och processutveckling.

Några ord från våra två fantastiska Operations Specialist Assistants som arbetar inom teamet idag: "Som Operations Specialist Assistants får vi möjlighet att äga vårt arbete, skapa nya kontakter och växa i en rolig och utmanande miljö. Tillsammans med vårt fantastiska team får vi en djupare förståelse för vår organisation genom att arbeta mestadels strategiskt och långsiktigt. Varje dag får vi bidra till utveckling – för vår organisation och oss själva!"

Din närmsta chef kommer vara Sara som jobbar som Operations Specialist i teamet idag. Utöver Sara kommer du även ha ett tätt samarbete med bland annat Marie, Emelie & Frida som också ingår i vårt Operations Specialist team.

ARBETSUPPGIFTER
• Både ta ledning och stötta i pågående projekt och uppstart av nya projekt inom alla olika fokusområden

• Månadsrapportering till organisationen

• Omvärldsanalys

• Dagliga administrativa uppgifter

Ditt dagliga arbete kommer att bestå av olika typer av arbetsuppgifter och ingen dag kommer att vara den andra lik. Därför behöver du trivas i en miljö som ständigt förändras, där strukturen inte alltid är på plats och där du ofta måste skapa egna arbetsuppgifter och att-göra-listor. Med andra ord söker vi dig som vet vad du ska göra när du inte vet vad du ska göra, och som blir motiverad av att hamna i sådana situationer.

Om det låter som att den här rollen passar dig perfekt, erbjuder vi dig att vara en del av ett ambitiöst och kreativt team som älskar att arbeta tillsammans. Vi brinner för att hela tiden göra saker bättre och vi försöker att alltid tänka utanför boxen. När vi inte brainstormar och försöker lösa svåra problem skrattar vi åt våra dåliga skämt, och vi älskar att vara i varandras sällskap!

Förutom att vara en del av ett fantastiskt team kommer du att

• Lär känna Academic Work ur ett internationellt och strategiskt perspektiv

• Bygga ett brett nätverk och relation med alla kontor i Sverige och andra länder

• Få praktisk kunskap i att genomföra projekt, samt hur du kan lära och utveckla en organisation

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar inom ett relevant område och tar examen tidigast i juni 2024
- Har tidigare erfarenhet inom en liknande typ av roll där du arbetet med att utveckla operativa arbetsprocesser och strukturer, och genom detta fått förståelse för och kunskap om denna typ av arbete.
- Du har ett intresse och en naturlig vilja att hitta nya och bättre arbetssätt.
- Du kan arbeta minst två dagar i veckan, vilka dagar bestäms beroende på behov och din studiesituation.
- Eftersom vi ofta samarbetar med våra andra länder och systerbolag i projekt behöver du känna dig bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

Det ses som meriterande om du tidigare arbetat i en deltidsroll inom den operativa organisationen på Academic Work.

Vi söker dig som har följande kompetenser


* Personlig mognad
* Orädd
* Samarbetsförmåga
* Självgående
* Initiativtagande


Du kommer i denna roll utgå från Academic Works kontor på Solnavägen 3H i Stockholm.



INFORMATION OM FÖRETAGET

Vår kultur #weareacademicwork

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram@academicwork

Facebook

Till alla er som vill uppnå lite mer. We reward ambition!

Övrig information

Start: Omgående.

Omfattning: Deltid, ca 16 timmar i veckan.

Placering: Stockholm, Solnavägen 3H.

Rekryteringsansvarig: Felicia Gullstén, Talent Acquisition Coordinator.

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma), vilka skickas till dig via mejl.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på felicia.gullsten@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Information om Academic Work

Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2023
  • Ansök senast: 18 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


HR-administratör

HR-administratör

8 oktober 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

8 oktober 2024