Operations Specialist till Fortum Consumer Solution

Operations Specialist till Fortum Consumer Solution

Arbetsbeskrivning

Fortum är ett ledande företag inom ren energi. Vi förser våra kunder med el, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill involvera våra kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Vi sysselsätter cirka 9 000 energispecialister i Norden och de baltiska länderna, Ryssland, Polen och Indien. Fortum är ett ledande företag inom kundlösningar. Consumer Solutions erbjuder våra 2.4 miljoner kunder pålitlig och miljövänlig energi och bidrar till att göra deras liv enklare med ny teknologi och innovativa lösningar.

Dina arbetsuppgifter
Denna process är en direktrekrytering till Fortum, som vi på Studentwork ansvarar för. Tjänsten inleds med en provanställning på 6 månader, därefter övergår anställningen till en tillsvidaretjänst.

I rollen som Operations Specialist kommer din huvuduppgift att vara real-time koordinator. Du kommer att vara ansvarig för att kartlägga samtalsflöden mot prognos och justera scheman för att uppfylla angivna servicenivåmål.

Vidare kommer rollen även innefatta arbetsuppgifter som:

- Schemaläggning för hela kundservice

- Analys i realtid av trender gällande samtalsvolym, samtalsmönster, personalproduktivitet och resursallokering under dagen
- I realtid optimera bemanningen utifrån prognosavvikelser i realtid
- Utifrån prognosavvikelser ge input till revidering av prognos i närtid avseende volymer och dagmönster
- Utifrån realtidsoptimering och add hoc förändringar göra ändringar i scheman
- Uppdatera agendatabasen i WFM verktyget
- Optimera planering av utbildning, möten och semester i samarbete med Ledning och Teamledare
- Analysera gårdagens resultat för input till åtgärder avseende bemanning med sikte på optimering och försäljning. ”Vad kunde vi ha gjort bättre”
- Create daily operative and sales report
- Samverka på nordiskt nivå för att harmonisera WFM processer.


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet utav schemaläggning och real time management (RTM) och det är mycket meriterade om du har arbetat inom kundservice och i teleopti. Vi ser att du har minst tre års arbetslivserfarenhet varav minst ett år inom schemaläggning och RTM. Du har goda t språkfärdigheter i svenska och engelska samt är van att arbeta strukturerat.

Är du analytisk och trivs med en arbetsmiljö där det är högt tempo? Samt ser dig själv som en självgående person som trivs i en föränderlig miljö där kommunikation är avgörande för att lyckas i rollen? Då är du den person vi letar efter!

Om Studentwork
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet.

Vi på Studentwork vet att soft skills är minst lika viktigt som hard skills för att bli framgångsrik!

Vill du veta vilka personliga styrkor du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt i din karriär? I samband med att du skickar din ansökan kommer du få möjlighet att svara på ett frågeformulär gällande dina soft skills, detta görs via Psycruit.

Formuläret tar cirka 10 minuter att utföra och efter att du besvarat frågorna kommer du att få en feedbackrapport mejlad till dig som påvisar just dina soft skills. Denna rapport kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling av din karriär.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Gefvert
+46739889916

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Studentwork Sverige
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2020
  • Ansök senast: 21 november 2020

Besöksadress

Lindhagensgatan 74 112 18 Stockholm
None

Postadress

Lindhagensgatan 74
Stockholm, 11218

Liknande jobb


28 oktober 2024