OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som lockas av möjligheten att bidra till utvecklingen av ett high-end glasögonmärke som producerar och säljer produkter med en världstäckande marknad. Drivs du av utveckling, vill bidra med förändring, har erfarenhet av produktkedjor och är en fena på struktur? Då är det dig vi söker! Sök tjänsten som Oscar Magnuson Spectacles nya Operations Specialist - vi tillämpar löpande urval, så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Oscar Magnuson Spectacles är ett ledande, svenskgrundat high end glasögonmärke som sedan starten 2006 gjort sig välkända och etablerade med sina utmärkande produkter. Bolaget är ett spännande och internationellt bolag som agerar globalt med kontakt med agenter i exempelvis Frankrike, Tyskland, Benelux och Italien. Bolaget satsar på en handgjord, uttrycksfull men ren glasögondesign med miljömedvetna val, vilket tagit gott fäste hos sina kunder och underleverantörer. Nu växer verksamheten och vi söker efter bolagets kommande Operations Specialist som vill vara med på deras tillväxtresa!
Tjänsten som Operations Specialist är en bred hands-on roll där du ansvarar för hela produktkedjan, vilket innebär att du styr och följer upp hela flödet: inköp, order, leverans, fakturering och kundservice. Tjänsten innebär ett arbete i en kreativ miljö med insyn i design, produktutveckling, marknadsföring och försäljning. I rollen kommer du ha ett nära samarbete med och delta i bolagets ledningsgrupp där ni tillsammans formar rollen utifrån kompetens och tidigare erfarenheter - vi söker därför efter en driven person med stort engagemang och god initiativförmåga som trivs i en roll och i ett företag under ständig utveckling.
Du erbjuds:
* Härliga, nya lokaler i A House Ark på Östermalm
* Internationella resor årligen till mässor och kunder/samarbetspartners
* Frihet under ansvar med högt i tak
* En god flexibilitet med engagerade och ambitiösa kollegor
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Operations Specialist ansvarar du för hela orderflödet - allt från att samarbeta med inköpsansvarig, hantering av order och leverans till fakturering. Tjänsten innebär ett aktivt deltagande till ledningsgruppen där ditt driv kan innebära en påverkan och utveckling av tjänsten och företaget. Tjänsten innebär även en arbetsledande position där du styr och följer upp kundservice och faktureringsflödet. Tjänsten är bred och mångfacetterad där du håller många bollar i luften. Kortfattat innebär tjänsten:
* Ansvar över hela orderflödet där du följer upp och tar actions på orderstatus
* Koordination av produktion och tillhörande kontakt med leverantörer
* Ekonomisk planering och uppföljning
* Styra, prioritera och följa upp hela flödet med bland annat KPI:er
* Arbetsledning av kundservice och hantering av faktureringsflödet
* Order management/logistik
* Onboarding av nya kunder med hjälp av kundservice och säljagenter
VI SÖKER DIG SOM
Har tidigare arbetslivserfarenhet inom produktionsled och orderflöden med tillhörande förståelse för faktureringsflöden. Har du tidigare erfarenhet som specialist inom leverans, FMCG eller inköp men vill ta en bredare roll med större ansvar tror vi att detta kan vara helt rätt tjänst för dig. Vi söker dig med:
* Arbetslivserfarenhet inom retail eller supplychain kopplat till produktion
* Erfarenhet av produktions- och flödeskedja med tillhörande ledtider
* Erfarenhet av något affärssystem såsom Visma, Fortnox, Extend
* Talar och skriver engelska obehindrat då det förekommer i det dagliga arbetet
Meriterande:
* Ekonomiutbildning eller relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi
* Erfarenhet av dataanalys med nyckeltal/KPIer för effektivisering
* Talar andra språk såsom franska och tyska
Vi söker dig med skinn på näsan och som inte räds att fatta egna beslut. Du trivs i föränderlig miljö och vågar ta eget ansvar. Du trivs i en roll där du driver projekt, har ett helikopterperspektiv med god översikt över processer och där du för god struktur över dina ansvarsområden.
Vi kommer titta närmare på följande beteenden:
* Samarbetsinriktad
* Strukturerad
* Kvalitetsmedveten
* Självgående
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: 100%
* Placering: Stockholm, Östermalm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om företaget här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231