OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter växa snabbt och söker nu därför efter en driven och engagerad Operations Specialist som vill bli en viktig del av arbetet inom Svea Banks affärsområde bankingservices! Du kommer tillhöra ett ambitiöst team som är idag 6 personer, där ni är med och bidrar i en föränderlig och prestigelös miljö, där noggrannhet och stort ansvarstagande är något du behöver trivas med.
Tjänsten är ett vikariat på heltid fram till februari 2024.
Vad innebär rollen?
I rollen som Operation Specialist förväntas du hantera administration kopplat till bankens kortutgivning, avslut, felbetalningar, transaktionsförfrågningar, utlandsbetalningar, kommunikation med myndigheter, samt övrig administration kopplat till avdelningens ansvarsområden. Du förväntas även vara ett stöd för organisationen vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a;
- Hantering av kort och kortmonitorering
- Kortreklamationer
- Utlandsbetalningar
- Avslut av konto
- Hantering av betalningar och transaktionsförfrågningar ifrån andra banker
- Hantering av myndighetsförfrågningar
- Uppdatera avdelningens rutinbeskrivningar löpande
- Nära samarbete med övriga avdelningar inom banken och bankens ekonomifunktion
- Vara delaktig i att utveckla effektiva interna rutiner och processer
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete på bank i en roll som t.ex. Handläggare, Administratör, inom AML eller liknande, och ser gärna att du då har kommit i kontakt med administration av betalningar, clearing och/eller myndighetsförfrågningar på bank och transaktionsmonitorering. Du är duktig på att sätta dig in i nya system och rutiner, och har god erfarenhet av att sätta god struktur i ditt eget arbete. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och engelska samt är mycket duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift.
Vem är du?
För att trivas i rollen som Operation Specialist tror vi att du är noggrann, kan arbeta strukturerat och gillar att ta stort ansvar över dina uppgifter. Du har stor integritet och förmåga att uppmärksamma, identifiera, utreda och rapportera avvikelser på ett bra sätt. Då ditt arbete består av många olika delar, behöver du kunna prioritera och hantera många parallella uppgifter på ett effektivt sätt. Du behöver även ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift då du dagligen i ditt arbete kommer ha många olika kontaktytor både med interna och externa parter.
Om Svea Bank
Svea Bank tillhandahåller flera tjänster med syfte att underlätta sina kunders vardag, exempelvis fakturaköp, företagslån, företagskonto och sparkonto. Genom personlig service och smart teknik ämnar vi erbjuda marknaden effektiva och anpassade lösningar. Svea Bank är ett helägt dotterbolag till Svea. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!