OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta är en position för dig som är en driven och ansvarsfull ledare.
Är du idag en person som trivs med att arbeta tätt med den dagliga driften kommer du att trivas i rollen som Operations Supervisor hos oss i Göteborg. Här finns möjligheten att utvecklas vidare inom organisationen likväl som personligen i arbetet med att växa som ledare. Med alla de steg vi kan erbjuda för rätt person, är vår förhoppning att du vill utvecklas inom vår verksamhet och se dig själv växa i samma takt som verksamheten och dina medarbetare.
Vi erbjuder
Att arbeta som Operations Supervisor innebär att ha en nyckelroll i vår organisation. Rollen innebär ansvar för de medarbetarna som hanterar allt gods som fraktas in och ut ur terminalen. Vi erbjuder en händelserik och varierad vardag i en av Sveriges häftigaste arbetsmiljöer med en imponerande maskinpark och logistik.
APM Terminals hanterar över 50% av all containertrafik in och ut ur landet vilket innebär att den dagliga driften är vår högsta prioritet. Som ledare hos oss har du många utvecklingsmöjligheter inom bolaget och vi kan garantera att vi aldrig har en tråkig arbetsdag.
Arbetsuppgifter
I din roll inom Operation ansvarar du för ett team på ca 20 personer där du leder och fördelar arbetet över skiften. Du ser till att hålla dina medarbetare engagerade genom att stötta, utveckla och motivera så att ni, tillsammans med kollegorna på terminalen skapar bästa möjliga förutsättningar för en effektiv drift av verksamheten. Som Operations Supervisor ingår du i chefslinjen och rapporterar till Execution Manager. Du har fullt personalansvar för din arbetsgrupp och till din stöttning har du support från HR.
Arbetstiden är fördelad på skift som följer verksamhetens behov.
Kvalifikationer
Vi tror att du är en person som trivs i en utvecklingsorienterad miljö, har förståelse för att möta kunders behov och framförallt kan få med dig dina medarbetare i arbetet. Du har tidigare erfarenhet från ledning av operationell verksamhet och förändringsarbete som ledare. Vidare är du trygg med att ha personalansvar.
Som person är du flexibel, positiv, driven och kan anpassa ditt ledarskap efter situation.
I rollen ingår en del administrativa uppgifter som kräver goda kunskaper inom Microsoft Office och intresse för att arbeta i diverse system.
Rollen kräver förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska såväl som på engelska.
Då du behöver kunna transportera dig runt på området är B-körkort ett krav.
Har du tidigare erfarenheter av LEAN är det meriterande.
Ansökan
Tjänsten är en anställning med skiftgång. Detta innebär att du jobbar tidiga mornar och sena kvällar. Tillgång till bil eller annat fortskaffningsmedel är att föredra då bussförbindelse inte fungerar alla tider på dygnet. Sista ansökningsdag är 2022-10-09. Urval sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Har du frågor om tjänsten eller ansökan är du välkommen att höra av dig till vårat rekryteringsteam på 0761-38 25 87.