Operations & Support Lead till BusinessBike // Göteborg

Operations & Support Lead till BusinessBike // Göteborg

Arbetsbeskrivning

Bike Mobility Services är en del av Pon, världens största cykelkoncern, och vår mission är att göra cykelleasing lika enkelt som att cykla. Vi utvecklar cykelmobilitetstjänster för arbetsgivare och deras anställda med varumärken som BusinessBike, Lease a Bike och Movelo. Produkten är en win-win för alla involverade och 100% kostnadsneutral för kunden. Arbetsgivaren är beställaren och de anställda erbjuds cykelhyrning som en förmån. I början av 2022 startade vi upp i Sverige under vårt brand BusinessBike - det är här du kommer in. Tillsammans med Oddwork söker vi vår Operations & Support Lead, en naturlig relationsskapare som vill skapa någonting från grunden. Ansök idag!



Som Operations & Support Lead
Låter kombinationen av storbolagstyngd och entreprenöriell startup-feeling som något för dig? Läs vidare. Hos oss kommer du få vara med på en tillväxtresa där ditt fokus är att se till så våra kunder och samarbetspartners får det bästa bemötandet. Med dig utökas teamet från tre till fyra kollegor, men internationellt är ni många, många fler. Som Operations & Support Lead har du direktkontakt med våra kundgrupper - alltifrån potentiella och befintliga kunder till återförsäljare. Du kommer att ansvara för supporten via telefon, mejl och hantera inkommande frågor från vår hemsida. Kort och gott är ditt fokus att skapa en så smidig kundresa som möjligt genom att förbättra vår digitala plattform och våra verksamhetsprocesser. Här kommer du jobba nära både affärsutvecklingschef och säljare samtidigt som du kommer ha stenkoll på vårt lead-skapande och underhålla vårt CRM HubSpot. Det är en hybrid arbetsplats som väntar dig, där du kan jobba både från vårt co-working kontor och hemifrån.


Vi söker dig som…
är en serviceinriktad och genuin lagspelare som aldrig ser problem, bara lösningar. Du behöver inga satta strukturer för att köra på, utan jobbar självständigt och hittar ditt eget arbetssätt längs vägen. Det ingår i startupkänslan som du tycker om. Att hitta förbättringsområden är också lite av ditt gebit och tar dig gärna friheten att testa vad som funkar bäst för hela bolaget. Du är både snabblärd och snabbfotad där du gärna visar vägen för hur service går till - med en ödmjuk approach, såklart! När det nalkas företagsevent är du givetvis den första att räcka upp handen och ge din support, för sociala sammanhang är lite av din grej!



Våra önskemål till dig:

- 3+ års erfarenhet inom kundservice, support eller liknande
- Plus i kanten om du har jobbat inom mobility, leasing, finans,
försäkring eller IT
- Passionerad över tillväxtresan och har en go-getter mentalitet
- Svenska och engelska




Varför BusinessBike?
I Sverige är vi i startup-skedet men vi har det internationella bolaget med den stora koncernen i ryggen. Här finns allt från IT till HR redan på plats, så att vi kan fokusera på att bygga. Och viktigast av allt - på att ha riktigt kul på vägen, både under arbetstid och utanför. En av våra värderingar är trots allt ”make it fun”. De andra är “trust to act”, ”act responsible” och ”passion to perform”. Ord som för oss inte bara är ord. Vi litar på våra anställda, agerar ansvarsfullt och brinner för att leverera. Låter det som din nästa arbetsplats?



START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Madeleine Linge, madeleine.linge@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-08-30

Skicka din ansökan så snart som möjligt! Platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.



Vi på Oddwork är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och genom att hjälpa talanger mot sina mål jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Ravan
0735005927
Ellinor Hellberg
0732047841
Philip Bendroth
0730361223

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juli 2022
  • Ansök senast: 30 augusti 2022

Besöksadress

Kungsgatan 42, Göteborg
None

Postadress

Kungsgatan 42
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024