OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder.Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 400 anställda i 22 marknader.Koncernens omsättning uppgick 2009 till 4,1 miljarder kronor.Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.Mer information finns på www.intrum.se Operations Support Manager Vi vill nu förstärka organisationen med en Operations Support Manager som ska driva arbetet med att göra Intrum Justitia ledande i in- och utgående kundkontakter. Operations Support är en nyligen bildad gruppering som fungerar som ett nav inom Operations och ett ansikte utåt för Intrum Justitia.Operations Support ingår i Operations och består av funktionerna Kundservice, Call Center, Registrering samt Betalningsadministration.Dessa funktioner har sammanlagt ett hundratal medarbetare placerade i Stockholm och Göteborg. Som Operations Support Manager utgör du en nyckelspelare inom Operations.Du samarbetar brett med cheferna inom avdelningen för att optimera och stödja verksamhetens olika områden.Rollen präglas av förändrings- och utvecklingsarbete.Du kommer att fokusera på att skapa nya arbetssätt, rutiner, processer och avgränsningar för att möjliggöra ett lyft av Intrum Justitias verksamhet till nästa nivå.Du agerar också kravställare gentemot IT, Business Development, Sales och liknande funktioner i organisationen.Du har övergripande resultat- och personalansvar för Operations Support och rapporterar till Operations Manager. Profil Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot finansiell ekonomi eller motsvarande, samt minst fem års erfarenhet av att leda och fördela arbetet i ett team.Du har flerårig relevant branscherfarenhet samt vana av ledningsgruppsarbete.Vi vill också att du har arbetat med att förbättra in- och utgående telefoni genom att vidareutveckla rutiner, processer, mätinstrument och ledarskap.Det är också önskvärt att du erfarenhet av olika koncept för förbättringsarbete, exempelvis Lean och Kaizen. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom bank- och finansområdet, eller har dokumenterade kunskaper i projektledning. Personliga egenskaper Vi söker dig som har mycket goda ledaregenskaper där lyhördhet och ett genuint intresse för människor är centrala inslag.Du har en stark vilja att nå uppsatta mål, är van att fatta beslut och har förmåga att driva förändringsprocesser.Du är en person som har lätt för att se helhetsperspektiv, samtidigt som du även har vilja och kunskap att sätta dig in i detaljer.För att lyckas i rollen är det också viktigt att du är en inspirerande person som kan skapa både förtroende och respekt hos omgivningen.Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning.Lön enligt överenskommelse.Vi tillämpar kollektivavtalet Almega Tjänsteföretagen - Unionen.Tjänsten kan placeras i Stockholm eller Göteborg.Regelbundna resor mellan Stockholm och Göteborg ingår.Skriv "Operations Support Manager + ditt namn" i ämnesraden. Har du frågor?
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587