Operations team leader - Vikariat

Operations team leader - Vikariat

Arbetsbeskrivning

Som Operations Team Leader på Sonat ingår du i ett outsourcat kundserviceteam med ansvar för kommunikation med slutkunder inom retail. Arbetet leds och fördelas av tre Operations Team leaders där du kommer vara en av dem. Teamet hanterar kundärenden med koppling till order och leverans, lagersaldo på produkter, betalningar, krediteringar, kampanjer, reklamationer mm.  Som Operations Team Leader ansvarar du för resursplanering, att teamets dagliga mål och arbetsuppgifter uppnås och genomförs, hjälper till i drift vid behov samt agerar operativt stöd till agenter i deras ärenden. Rollen innebär personalansvar och du rapporterar till Operations Manager. 

Ansvarsområden

- Leda och koordinera teamets dagliga bemanning och arbetsuppgifter 
- Säkerställa teamets leveranskvalitet i daglig drift
- Handledning av agenter genom löpande uppföljning och feedback
- Säkerställa att teamet har förutsättningar att ta del av kunskap och information för att kunna utvecklas i sina roller
- Medarbetarutveckling och arbetsmiljö
- Introduktion av nyanställda
- Bidra och stötta i utvecklingsarbete, tex förvaltning av system, kvalitetssäkring av kundkommunikation m.m


Kvalifikationer

- Flerårig erfarenhet av arbete i kundservice
- Erfarenhet av system som används inom eHandel och kundservice
- Erfarenhet av att organisera arbetsflöden och samarbete 
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska
- Flytande norska, danska, finska och/eller tyska är meriterande
- Ledarerfarenhet är meriterande


Kompetenser och förhållningssätt

- Serviceorienterad
- Kvalitetsmedveten
- Stödjande
- Inspirerande
- God kommunikatör och känsla för tonalitet i relation till mottagare


Som medarbetare i Sonat arbetar du i en miljö som präglas av höga krav, professionalism och en stark laganda. Du får ta del av en teoretisk evidensbaserad plattform för att arbeta utifrån Utvecklande Ledarskap (Försvarshögskolans koncept) och Effektiva Team (S.Wheelan) och blir en del av ett växande företag med starka värderingar och arbetsglädje.

Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage och gym på kontoret, gemensamma träningsaktiviteter och möjlighet att teckna privat sjukvårdsförsäkring. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management och customer service med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både B2C och B2B.

Anställningsform: Heltid, vikariat (12 månader)

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Placering: Fabriksgatan 24, Örebro 

Urval och intervjuer sker löpande. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef, Lovisa Stenmar på lovisa.stenmar@sonat.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sonat
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 29 juli 2023

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024