OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Operations Team Manager till Academic Works kontor i Karlstad. Som Operations Team Manager driver du ett eget team av konsultchefer och har en viktig plats i kontorets ledningsgrupp. Vi ser att du har ett stort intresse för andra människor och för framgångsrika affärer samt drivs av att skapa förutsättningar för engagerade medarbetare som bidrar till resultat. Här får du möjligheten att växa både som individ och få andra att nå nya höjder – och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!
OM TJÄNSTEN
Så här beskriver nuvarande Operations Team Manager Lisa sin roll på Karlstadkontoret:
"Som Team Manager i Karlstad kommer du få chansen att arbeta tillsammans med drivna och energirika medarbetare med stort hjärta för kontoret och dess tillväxt! Tillsammans med en engagerad ledningsgrupp får du ta strategiska beslut, arbeta mot kortsiktiga och långsiktiga mål och tillsammans sträva mot en fortsatt tillväxt på kontoret och i regionen. För dig med stort hjärta för medarbetare och ett driv att skapa resultat finns det i min mening ingen bättre roll! Att skapa engagemang och resultat genom andra är min främsta uppgift och att få se varje individ utvecklas och lyckas i sina roller är otroligt inspirerande, vilket är en av många anledningar till att jag trivts så bra i min roll!"
Ditt team och ansvarsområde
I rollen som Operations Team Manager kommer du att leda ett team som består av konsultchefer. Teamet arbetar med att rekrytera och bemanna kandidater och konsulter till våra kunder genom effektiva och träffsäkra processer från kravprofil till anställning. Utöver ledarskapet för ditt team kommer du även till viss del arbeta operativt som Rekryteringskonsult eller Konsultchef då vi tror att det ger dig bästa förutsättningar att förstå vår affär och leda teamet. Din roll är att på ett inspirerande sätt leda dina medarbetare mot framgång. Du tar ansvar för resultatet, agerar förebild i vardagen samt strävar efter att ständigt utveckla var och en i teamet utifrån ett individanpassat ledarskap. Och givetvis strävar du efter en dynamisk och positiv arbetsmiljö!
Din chef och din utveckling
Din chef är Hanna Bergström och hon arbetar som Branch Manager. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen för Karlstad och även Örebro och kommer arbeta tätt tillsammans med andra Team Managers. Vi erbjuder ett gediget utbildningsprogram där du i din roll som Operations Team Manager har en tydlig plan för att utveckla dina förmågor och vässa din kompetens i ledar- och affärsmannaskap.
ARBETSUPPGIFTER
- Agera föredöme: Leda med exempel och coacha dina medarbetare i att nå uppsatta mål, både individuellt och som team
- Ledningsgruppsarbete: Du bidrar till kontorets utveckling tillsammans med Branch Manager och övriga Team Managers. Dina idéer och förslag är viktiga och du förväntas ta en aktiv roll för att driva arbetet framåt
- Resursplanering: Du ansvarar för att planera och optimera teamets resurser för att säkerställa både kvalitet och effektivitet i arbetet
- Rekrytering: Vid behov rekrytera och introducera nya medarbetare till teamet
- Driva rekryteringsprocesser till våra kunder: Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen - från kravprofil, urval, intervjuer, tester, kandidatpresentationer, tillsättning och därefter uppföljning med kund och kandidat. Du arbetar också proaktivt för att identifiera nya behov hos våra kunder.
VI SÖKER DIG SOM
… har följande kompetenser:
* Samarbetsförmåga
* Resultatinriktad
* Personlig mognad
* Förtroendeingivande
* Strategisk
Vi vill att kontoret ska fortsätta utvecklas och anser att goda relationer såväl som rätt affärsmässighet och motivation är nyckeln till framgång. Därför ser vi att du är en person som kan samarbeta med flera roller i strävan mot målen och att du är medveten och lyhörd för dina kollegors tankar och idéer. Som person är du självmedveten, ödmjuk och kan skilja på privata och professionella angelägenheter. Ledarskap kräver både transparens gentemot kollegor och förmåga att fatta tuffa beslut. Du kan hantera dessa frågor på ett naturligt sätt eftersom du agerar med trygghet, tydlighet och har en förmåga att få andra att lyssna.
Vad tar du med dig i rollen som Operations Team Manager?
* Relevant akademisk utbildning inom till exempel personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, ekonomi, service management eller liknande
* Minst två års relevant arbetslivserfarenhet av service och kundkontakt där du arbetat med resultatuppföljning, tydliga mål och budget
* Relevant arbetslivserfarenhet av att arbeta inom HR, förslagsvis med rekrytering
* Erfarenhet av att leda och coacha andra i arbetet
* B-körkort
* Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
Vad är önskvärd erfarenhet?
* Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
* Erfarenhet av försäljning, gärna B2B
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
* Placering: Karlstad, sommargatan 110
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök här på annan site. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
INFORMATION OM FÖRETAGET
Hur är det att jobba på Academic Work?
· Vår kultur på Academic Work
· CSR och miljö på Academic Work
· Instagram @Academic Work
· Facebook @Academic Work
· LinkedIn @Academic
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231