OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Operations (OPS) Planner kommer du att planera, utvärdera och utveckla verksamheten. Det
är du som är "spindeln i nätet " och samverkar med produktionsledare, produktchefer, inköpsavdelning,
logistikavdelning och leverantörer med flera, i syfte att säkerställa kvantitet samt att vi har material för att
kunna producera. Det faller också på dig att följa upp och kommunicera specifika kundkrav, interna såväl
som externa.
Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att, på mest kostnadseffektiva sätt, planera OPS produktion i samråd med
produktionsledare. I rollen bidrar du till att utveckla processen, så att vi uppnår en hög produktivitet
och ett väl fungerande logistiskt flöde. Du fördelar och planerar arbetsorder efter geografisk tillhörighet,
tillgänglighet eller ledig kapacitet. Du ansvarar även för uppföljning av verksamheten på en övergripande
nivå samt samverkar och skapar synergier med övriga funktioner inom Econova. Du tillhandahåller löpande
uppgifter avseende saldon, lagerfyllnad, med mera, utifrån en överenskommen rutin och avropar (beställer/
upphandlar) nödvändigt material för att säkerställa vår produktion. Du följer upp beställda arbetsorder med
avseende på kostnader, kvalitet med mera.
Utbildning/Erfarenhet
Högskoleutbildning eller motsvarande utbildning samt minst tre års erfarenhet inom området. Goda
kunskaper i MS Office program.
Övrigt
Som person är du självgående inom ramen för uppdraget. Du har en hög social kompetens och lätt att
samarbeta med andra. Du gillar utmaningar, kan ta egna initiativ och är inte rädd för att "ta i" när situationen
så kräver. Tjänsten ställer tidvis stora krav på tillgänglighet. Vi ser även att du är målinriktad, strukturerad,
analytisk samt har en god samarbets- och problemlösningsförmåga. Du bör också vara nyfiken och tycka
om förändringar.
Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde efter överenskommelse.