Operativ & administrativ kundsupport till Samsung i Kista

Operativ & administrativ kundsupport till Samsung i Kista

Arbetsbeskrivning

Nu söker Samsung dig som vill jobba i rollen som Voice of Customer Agent. Detta är en tjänst där du jobbar med att hjälpa Samsungs kunder att få sina röster hörda genom att hantera och undersöka fall där kunder haft en negativ kundupplevelse, missnöje med en produkt/tillverkare eller på annat sätt blivit negativt påverkad i koppling till en Samsung-produkt. En möjlighet för dig som vill jobba både operativt och administrativt på ett stort internationellt bolag! Detta är ett konsultuppdrag via The Wofi med start omgående till och med augusti 2020.

Primära arbetsuppgifter

Operativt:
-Ta kontakt med kunder som är missnöjda för att förbättra kundupplevelsen. Detta genom att undersöka processer, ärenden och data för att proaktivt förebygga felaktig hantering gentemot kunder.
-Utvärdera orsaker och konsekvenser utifrån kundens ärende och kontinuerlig skapa och upprätthålla en god kundrelation.
-Utvärdera eventuell ersättning till kunden.
-Hjälp kunder med support för såväl tekniska som icke-tekniska frågor och tankar.
-Ringa utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelsen.
-Analysera



Administrativt:
-Analysera Dsat data och bidra med månadsrapporter för förbättringsarbete.
-Analys av ”risk tickets”.
-Hantering av Samsungs GPLS system.
-Analysera och redovisa ärenden där det förekommit misstag som företaget hade kunnat undvika för att skapa en bättre kundnöjdhet.



För att passa i denna roll ska du…
-Tala och skriva flytande på svenska och engelska.
-Ha minst 1 års erfarenhet av en liknande roll.
-Ha en positiv inställning till Samsungprodukter och Samsung som varumärke.
-Vara punktlig, lojal, pålitlig och alltid gör ditt bästa.
-Ha förmågan att bygga starka, långsiktiga kundrelationer.
-Ha goda datorkunskaper, systemvana och erfarenhet av att jobba administrativt.

Meriterande är om du…
-Talar ytterligare något av de nordiska språken utöver svenska.

Praktisk information
Omfattning: Heltid. Konsultuppdrag som sträcker sig till 31 augusti 2020.
Placering: Kista.
Start: Omgående.



I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på tom@thewofi.se. Missa inte att visa ditt intresse för tjänsten omgående, selektering av ansökningar och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort. Vi ser fram emot att lära känna just dig i den här rekryteringsprocessen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca

Michelle Nilsson

Moa Kalström

Julia Ronge

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Workers of First Impression
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2020
  • Ansök senast: 30 augusti 2020

Besöksadress

Kungsgatan 48, Stockholm
None

Postadress

Kungsgatan 48
Stockholm, 11135

Liknande jobb


10 oktober 2024