OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Movomech är ett av världens ledande företag inom lyftteknik och materialhantering. Vi utvecklar och tillverkar ett brett sortiment av produkter inom lyftteknik - från ett förstklassigt profil- och skensystem i aluminium till avancerade manipulatorer. Vårt huvudkontor och våra produktionslokaler finns i Kristianstad och vi installerar lyftutrustning till de främsta produktionsanläggningarna över hela världen, med egen projektledning eller genom ett omfattande nätverk av återförsäljare. Läs mer på www.movomech.com
Vi söker en operativ arbetsledare till vår produktion i Kristianstad. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ arbetsledare kommer du vara delaktig för planering och styrning av den dagliga driften i kombination med att du själv är operativ i produktionen. I rollen leder du personal i det dagliga arbetet för att säkerställa att leveranser kan ske på utsatt tid. Du jobbar tätt med produktionschefen, projektchefen och planeringen. Du har många kontakter internt och hjälper till med att rätt saker görs i rätt tid och styr resurser mellan projekten som ibland är svåra att planera. Den största delen av din arbetsdag arbetar du dock själv i monteringen med diverse uppgifter. Du rapporterar till vår VD/produktionschef.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du har minst gymnasieutbildning, gärna inom ett verkstadstekniskt område. Efter det har du förvärvat dig kunskaper från verkstadsarbete och montage med dokumenterad erfarenhet som ledare. Kunskap i ritningsläsning och vana att använda affärssystem är ett krav. Du hanterar också svenska och gärna engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet av tekniska flöden och processer både praktiskt och teoretiskt så har du ett försprång i rollen. Likaså är kunskaper i metallbearbetning meriterande.
Du är trygg och van att arbeta självständigt, men du har också lätt för att samarbeta med andra. God förmåga att prioritera arbetsuppgifter utifrån behov och att hålla deadlines är en självklarhet för dig. Du har förmågan att se helheten och du är en trygg och tydlig ledare som föregår med gott exempel. I ditt ledarskap är du klar och tydlig och vågar ta beslut.
Vi tror att du som söker är självgående, driven, duktig på att lösa problem och är öppen för plötsliga förändringar i din arbetsdag. Du har förmågan att hålla och skapa struktur i arbetet och är van att driva egna processer. Du trivs i ett prestigelöst klimat där alla hjälps åt och du har lätt för att skapa relationer.
Information och kontakt
Du kommer att ha din arbetsplats i vår produktion i våra lokaler i Kristianstad. Tjänsten är en heltid som kollektivanställning enligt Teknikavtalet. Tillsättning sker efter överenskommelse.
Urvalet sker löpande vilket kan innebära att tjänsten blir tillsatt innan sista ansökningsdag som är den 7 mars.
För mer info kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044-590 65 12.
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983