OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som operativ arbetsledare kommer du ansvara för verksamhetens dagliga drift och styrning. Du kommer vara med och bidra till att verksamheten når dess mål och lönsamhet genom att säkerställa en effektiv och lönsam drift. Detta innebär mycket arbete i den dagliga driften samt personalansvar. Du kommer arbeta med både befintliga kunder och samtidigt vara med att etablera kontakt med nya kunder. Det operativa arbetet kommer bland annat innebära att allokera rätt person och kompetens, mot rätt arbetsplats. Din främsta arbetsuppgift, och kanske mest väsentliga, är ditt arbete med din personal. Du kommer nämligen få möjligheten att utveckla och coacha dina anställda att nå nya möjligheter, anställningar och nivåer, både inom verksamheten och utanför verksamheten. Vidare kommer du även vara med och arbeta mot att säkerställa att dina medarbetare trivs och får en god arbetsmiljö.
I din roll som Operativ arbetsledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Säkerställa effektiv och lönsam drift genom att leda och fördela arbetsuppgifter på ett optimalt sätt
- Bygga starka kundrelationer, driva affärsmässig tillväxt och säkerställa en överlägsen kundupplevelse
- Upprätta bra struktur och planering i ditt arbete, som personal, kund, drift och resultatansvarig
- Utveckla och stärka medarbetarnas yrkeskompetens, arbetskapacitet och anställningsbarhet
- Motivera, coacha och matcha medarbetare, för att maximera deras potential inom och utom verksamheten.
Tjänsten som operativ arbetsledare är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Tillträde sker omgående eller vid överenskommelse.
Om dig
Vi söker en engagerad ledare med passion för ledarskap och en stark tro på människors potential att utvecklas. Du är en naturlig förebild som självklart hjälper dina medarbetare att nå sin fulla potential. Som person är du strukturerad och flexibel, med tydlig kommunikation som en viktig del av din ledarskapsstil. Vidare besitter du ett affärsinriktat mindset och en naturlig förmåga att bygga nya relationer, samtidigt som du upprätthåller de befintliga. Troligtvis kommer du från en tidigare ledarroll inom en operativ verksamhet, där du haft ansvar för både personal och kundrelationer, alternativt flera anställningar med inslag av antingen personalansvar eller kundrelationer. Kanske har du varit arbetsledare inom lokalvården och är redo för din nästa utmaning? Eller så kanske du varit vice teamleader inom lager och industri? Vad vi däremot är säkra på, är att du är en ledare som lyfter upp dina medarbetare!
Viktigt för tjänsten är:
- Gymnasial kompetens
- Tidigare ledarskapserfarenhet, gärna med personalansvar
- Erfarenhet av försäljning samt kundrelationer
- Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder
- Goda kunskaper i svenska och engelska (muntligt och skriftligt)
Meriterande:
- Erfarenhet av industri eller tillverkning, alternativt lager & logistik
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Robin Hermansson via Adecco 020-20 45 60
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Områdeschef till nationell kund i Vimmerby, 1a-linjes chef till nationell kund i Vimmerby, teamleader for national customer in Vimmerby, logistics, leadership, development, industrial, industri, Vimmerby, Kalmar, Östergötland, Adecco, Operativ arbetsledare, ledarskap, operational manager, shift manager, skiftledare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147