Operativ bevakningsledare

Operativ bevakningsledare

Arbetsbeskrivning

VI ERBJUDER DIG

Rollen som Operativ bevakningsledare med placering vid Säkerhetsenheten är en tillsvidareanställning med stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter där du utgör en viktig del av säkerhetsarbetet för Sverige. 

DET HÄR GÖR DU HOS OSS

Säkerhetsenheten leds av säkerhetschefen och består av en grupp med olika fokusområden och funktioner inom säkerhet.

Operativ bevakningsledare arbetar tätt tillsammans med funktionsansvarig Operativ säkerhet och rapporterar närmast till denne. Ditt huvudansvar ligger bland annat i att effektivt leda bevakningskonsulternas dagliga arbete för bankens samtliga skyddsobjekt. Det omfattar även operatörerna vid bankens egna larmcentral. Funktionsansvarig Operativ säkerhet ansvarar även för bankens transportförmåga samt personskyddsavtal. Tjänsten som bevakningsledare kommer därför också omfattas av arbetsuppgifter som berör dessa områden.

Tjänsten omfattar exempelvis:


• arbetsledning skyddsvakter & operatörer larmcentral
• följa upp dimensionering och vaktbeställningar
• upprättande av instruktioner
• delaktighet i utvecklingsprojekt
• insatsplanering 
• samverkan

 MER OM DIG

Utbildningskrav:

• Lägst gymnasieexamen.
• Utbildad och av länsstyrelsen godkänd skyddsvakt.
• Körkort lägst behörighet B, utfärdat i Sverige. 5 års körvana minimum.

Erfarenhetskrav:


• Minst 5 års erfarenhet av arbete som skyddsvakt.
• Arbete vid larmcentral.
• Arbetsledande befattning som lägst platschef.

Kunskapskrav:


• Goda kunskaper om bevakningsbranschen.
• Goda språkkunskaper i svenska.
• Goda kunskaper om arbete i larmcentral, dess komplexitet och processer.
• Goda kunskaper i skyddslagen samt tillhörande lagstiftning.

Komptens/personlighet:

Du är en person som uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och/eller organisationen. Handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Tjänsten ställer periodvis utökade krav vilket kräver att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Vi vill att du besitter ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som leder till resultat, förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Meriterande:


• Körkortsbehörighet C, utfärdat i Sverige.
• Erfarenhet av arbete på Sveriges riksbank.
• Goda kunskaper i engelska språket.     
         


MER OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass 2 och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll och särskild personutredning kommer att göras på slutkandidaten. Krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövningssamtal.

ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling.

Huvudkontoret är beläget på Brunkebergstorg mitt i centrala Stockholm. Som anställd på Riksbanken tar du del av bra förmåner som bland annat generösa semestervillkor, möjlighet till ledarledda träningspass och gym, subventionerad lunch i personalmatsalen, friskvårdsbidrag och subventionerad massage. Läs mer om våra förmåner här. Följ oss även på linkedin, facebook och twitter för att se våra senaste uppdateringar.

Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här.

INTRESSERAD?
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev inklusive relevanta betyg senast den 8 november. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att du lämnar in examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning och vi kontrollerar att dessa stämmer. Du kan välja att ladda upp relevanta dokument redan vid ansökningstillfället eller så inlämnar du dessa längre fram i processen om det blir aktuellt. Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Vi återkopplar till dig via mail och ber dig att noga se över både inkorg och skräppost så du inte missar något. Du får också gärna kontakta oss med vändande mail om du upptäcker att utskicken inte hamnar rätt.

Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksbanken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 8 november 2021

Besöksadress

Brunkebergs Torg 11
None

Postadress

Brunkebergs Torg 11
Stockholm, 10337

Liknande jobb


28 november 2024

15 november 2024

Trygghetsvärd/ordningsvakt till säkerhetsenheten

Trygghetsvärd/ordningsvakt till säkerhetsenheten

30 oktober 2024

15 oktober 2024