Operativ Butikschef

Operativ Butikschef

Arbetsbeskrivning

Emmaus Stockholm är en idéburen organisation som bidrar till en mer hållbar och rättvis värld genom att främja återanvändning, social integration och att bedriva utvecklingsprojekt och informationsarbete. Vår verksamhet bygger på gåvor från allmänheten och överskottet från vår second hand-försäljning går uteslutande till organisationens ändamål.

Våra second hand-butiker är en viktig del i vårt arbete med klimatnytta och social integration. Vårt mål är att Emmaus Stockholms butiker ska vara några av Stockholmarnas mest självklara alternativ till nyproducerat och att butikerna som sociala företag även är givande och schyssta arbetsträningsplatser för människor som behöver närma sig den öppna arbetsmarknaden.

Om dig
Din erfarenhet från detaljhandeln gör att du vet hur man skapar en säljande butik med engagerade och motiverade medarbetare. Du är kunnig, strukturerad och resultatinriktad i din roll. Du trivs med att hålla ett högt tempo i ditt arbete, du är lösningsorienterad och flexibel. Du har ett gott och tydligt ledarskap som präglas av lyhördhet och en positiv människosyn. Du kan tydliggöra roller, ställa krav och klargöra förväntningar. Du är intresserad av människor och att skapa goda samarbeten.

Om rollen
Du leder, fördelar och följer upp arbetet i butiken så försäljningsmål uppnås. Du har det övergripande ansvaret för personerna som arbetstränar i butiken, från intervju och introduktion till coachning, uppföljning, feedback och utvärdering.
Kvalitetssäkra butiken som socialt företag gentemot både deltagare och samarbetspartners. Vi tror att du delar vår vision om bättre integration och en inkluderande arbetsmarknad. Har du erfarenhet från second hand är det meriterande, men viktigast är att du delar vår övertygelse om att second hand är bra för miljön.



Dina erfarenheter och kompetenser

- Minst fem års erfarenhet av ledande befattning från detaljhandel.
- Erfarenhet av att leda, planera och prioritera arbetsuppgifter för en personalgrupp mellan 20-30 personer.
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift då rollen kräver kontakt med olika myndigheter.
- Van att arbeta obehindrat med att schemalägga bemanning i excel utifrån budgeterade timmar samt uppdatera dagliga schemaförändringar.
- Ekonomisk utbildning.
- Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete.
- Hanterat dagliga leveranser och skapat en säljande butik utifrån varuflödet.


Vi erbjuder



- En arbetsplats med varierande arbetsuppgifter.
- Du blir en del av ett team som präglas av högt tempo och driv.
- Ett utvecklande ledarskap i en miljö där du har möjlighet att göra skillnad.
- Personlig utveckling och karriärmöjligheter.
- Friskvårdsbidrag.
- 6 veckors semester.


Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Anställningen omfattas av kollektivavtal med Handels.

Läs mer om oss här (https://emmausstockholm.se/)

Info om tjänsten

Anställningsform: Heltid
Placering: Liljeholmen
Tillträde: Omgående

I den här rekryteringsprocessen samarbetar EMMAUS med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Gunilla Wånglin gunilla.wanglin @retailknowledge.se (mailto:therese.griverus@retailknowledge.se)
Urval, tester och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan.

Följ oss gärna på Instagram (https://www.instagram.com/retailknowledge.rekrytering/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Irina Backman

Fredrik

Caroline Gimmerborn

Daniel Paulus

Anders Fischer

Sarah Björklund

Åse Sverinsson

Unn Telge Gunnarsson

Sophia Braunstein

Kristel Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Riddargatan 12A
None

Postadress

Riddargatan 12A
Stockholm, 11435

Liknande jobb


29 november 2024

27 november 2024