Operativ CFO

Operativ CFO

Arbetsbeskrivning

Gateway Security AB är ett globalt verksamt företag som sedan starten 1994 utvecklat och sålt säkerhetslösningar för bland annat butiker och utställningar. Olika typer av larmbågar samt kameror för övervakning och kundanalyser finns i produktportföljen. Utveckling, design och tillverkning sker vid anläggningen i Motala. Systerbolaget Rosengrens Larm AB arbetar med högsäkerhetslösningar, kunder är till exempel banker.

Tillsammans når omsättningen ca 80 miljoner, antalet anställda är ca 45.

 
CFO till Gateway Security AB och Rosengrens Larm AB.
De senaste åren har vi genomfört stora förändringar inom många olika områden. Det gäller till exempel ägare, ledning, organisation, produkt, produktion och våra erbjudanden. Nu ser vi tydliga resultat av vårt arbete vilket gör att vi idag, enligt UC, har högsta kreditvärdighet med ett "Guldsigill". Vi har gjort vår turn-around och är inne i nästa fas, utveckling! Som ny CFO blir du mycket viktig i detta arbete.



Din profil
Vi söker dig som vill ta ett brett ansvar som CFO i en mindre koncern med egen tillverkning och internationell försäljning. Du behöver ha en akademisk eller annan eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet och några års relevant erfarenhet. Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande uppdrag där du blir en viktig del i ledningsgruppen och i bolagets strategiska utveckling.

Som i de flesta små och medelstora företag måste du uppskatta blandningen av strategiskt arbete och praktiskt genomförande. Även att engagera dig i, och driva frågor och projekt som kanske ligger utanför ditt egentliga ansvarsområde.

 
Uppdraget att vara CFO hos oss
Du kommer ansvara för vår administration, dess verksamhet och framsteg. Du har även en central roll i bolaget med stort inflytande över företagets totala utveckling.
Rollen innebär att i nära samarbete med VD driva det löpande arbetet samt att skapa rutiner och processer för ekonomisk styrning, effektivitet och uppföljning. Naturligtvis också ansvar för budget, prognoser, redovisning, internkontroll, skatter, årsbokslut m.m.
Du kommer påverka vår affärsutveckling genom att vara delaktig i arbetet med strategiska mål och planer, arbetet med pris- och produkt-kalkyler, erbjudandepaketering, inköp m.m. Utöver ekonomiområdet kan du också komma att ansvara för andra stödfunktioner inom bolaget så som IT och HR-administration.

 
Välkommen!
Hos oss kommer vi utvecklas tillsammans, både som företag och individer.

Vi samarbetar med AS & B Executive, för mer information kontakta Mikael Jacobsson 0725-13 06 90, mikael.jacobsson@asb-executive.se

Urval görs löpande i denna rekrytering så ansök så snart som möjligt, dock senast den 8 augusti 2022 via www.asb-executive.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 8 augusti 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024