OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget och tjänsten:
Byggadministratör Peter Sörensson AB brinner för det vi gör och har en väldokumenterad projektportfölj. Vi har genom åren blivit ett välkänt företag i Storgöteborg. Bolaget erbjuder kompletta entreprenadbesiktningsteam genom samarbete med ett stort antal olika företag. Vi kompletterar varandra och åtar oss varierade projekt gentemot marknaden. Våra många beställare återkommer kontinuerligt med nya projekt och för oss är det ett tecken på att våra leveranser utförs på bästa sätt. Det finns en god tillväxt och starka framtidsutsikter!
I april 2021 har vårt bolag varit aktivt i 27 år. Vi blickar förväntansfullt framåt och ser en ökad efterfrågan på våra konsulttjänster från både befintliga och nya uppdragsgivare. Med bakgrund av detta vill vi nu stärka upp vår personalstyrka med en affärsmässig operativ chef som vill vara med och ta bolaget till nya höjder!
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Utveckla försäljningen inom bolaget med en egen försäljningsportfölj.
- Personalansvar för besiktningsmän och vara den samordnande personen i bolaget.
- Ansvara för att bolaget växer med fler talangfulla kollegor.
- Genom ett motiverande ledarskap i hela verksamheten generera ett högt engagemang hos medarbetarna.
- Kommunicera och ta fram en tydlig vision och målbild framåt.
Vad gör att man som anställd trivs:
- Du kommer vara en nyckelperson i bolagets tillväxt och ges goda utvecklingsmöjligheter.
- Bolag med solid kundportfölj och väldigt gott renommé på marknaden.
- God lönsamhet i företaget och trygg arbetsgivare med fina förmåner.
- Bolaget satsar på sin personal. Det kommer finnas möjlighet att påverka satsningsområden för att attrahera, utveckla och behålla talangfulla medarbetare.
- Genuint göteborgsbolag med stort hjärta för regionen.
- Frihet under ansvar där du får vara med och göra skillnad.
Vi söker dig som har:
- Akademisk utbildning inom bygg eller ingenjörsutbildning. Relevant arbetslivserfarenhet kan kompensera.
- Solid försäljningserfarenhet av komplexa tjänster eller produkter, minst 5 års erfarenhet.
- Stort affärsnätverk i västra Sverige och ett genuint intresse för mötet med människor.
- Minst 5 års erfarenhet av personal och ledarskap.
- God ekonomisk förståelse för affärsbeslut och senior framtoning.
- Erfarenhet från bygg och/eller industribranschen
- Goda sociala förmågor och en framtoning som bygger förtroende hos kollegor.
- Erfarenhet av såväl offentlig som privata projekt och affärer.
- Meriterade med erfarenhet från besiktningar och offentliga upphandlingar.
SOM PERSON TROR VI ATT DU HAR/ÄR:
- Analytisk förmåga. Effektivt hantera problem eller situationer genom att bryta ner dem, förstå de bakomliggande mekanismerna och utifrån tillgänglig information föreslå lämpliga lösningar
- Initiativtagande. Söker upp och agerar på möjligheter utan uppmaning från andra.
- Bygger relationer. Skapa och upprätthålla stabila och långsiktiga relationer med människor på alla nivåer, både internt och externt.
- Resultatorienterad. Fokusera på att uppnå resultat och mål. Ställer upp relevanta mål och strävar konsekvent efter att uppfylla eller överträffa förväntningarna.
- Pålitlig. Konsekvent leverera enligt överenskommelse och följa företagets
värderingar och riktlinjer i det dagliga arbetet.
Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIG INFORMATION
Start: Efter överenskommelse
Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider
Plats: Gullbergs Strandgata, Göteborg
Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vid ytterligare frågor är ni varmt välkomna att kontakta john@a-hub.se!