OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åre Travel Mood Managers är en resebyrå och ett driftsbolag i Åre som har välkomnat nöjda kunder året om till Åre by sedan 2014. I vår verksamhet arbetar vi med uthyrning samt drift av fina semesterhem, lägenheter och villor i Åre med bästa läge omkring Åre Torg och ski in/ski out läge till skidbackarna. Vi anordnar även konferens-, surf och yoga resor till olika länder.I vårt härliga och prestigelösa gäng är vi alla Mood Managers och tillsammans erbjuder vi värdskap utöver det vanliga genom helhetslösningar och städtjänster för att ge våra gäster och uppdragsgivare bästa möjliga service. Vi finns centralt beläget på Åre Torg i en stor receptions- och kontorslokal som är vår verksamhets hjärta.
Om tjänsten:
Åre Travel söker nu en resultatinriktad och engagerad ledare som vill vara med på vår fortsatta resa; att utveckla Åre Travel till en ledande aktör inom boende och upplevelser i Åre by.Vi förvaltar och hyr ut stugor, lägenheter samt villor och söker en person som kan ta ett helhetsansvar över verksamhetens avdelningar och utveckling framåt. Du kommer att vara VD:s högra hand som du rapporterar till och du kommer att spela en nyckelroll i vår fortsatta framgång.I rollen ingår personal- och budgetansvar.
Som Operativ Chef på Åre Travel kommer du att ha det övergripande ansvaret för avdelningarna reception/bokning, drift/städ och fastighet/mark. Tillsammans med ditt team ser du till att överträffa gästernas förväntan!Din roll innebär att leda och utveckla både medarbetare och samarbetspartners för att nå våra mål på både kort och lång sikt, med fokus på kvalitet, gästnöjdhet, intäkter och lönsamhet. Ett nära samarbete mellan våra avdelningar är avgörande för att maximera vår marknadspotential och säkerställa lönsamma intäkter. Du behöver ha en öppenhet och nyfikenhet för att implementera morgondagens teknik, inklusive AI-integration och andra framväxande teknologier. Under högsäsong december-april och juli kommer du att arbeta minst 50% av din tid i den dagliga driften för att säkerställa högsta kvalitet och smidiga operationer i ett intensivt arbetsflöde. Resor förekommer i arbetet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Skapa och leverera gästupplevelser som gör att våra gäster gärna återvänder och rekommenderar oss vidare.
Optimera merförsäljning, intäkter och lönsamhet genom strategiskt arbete med bokningskanaler och affärsutveckling.
Utveckla och paketera attraktiva konferenserbjudanden, sälja till externa event- och konferensbolag.
Säkerställa att dina medarbetare trivs, utvecklas och att bemanningen är anpassad efter verksamhetens behov.
Tillsammans med ledningsgruppen utveckla och arbeta efter Åre Travels affärsstrategi.
Vem är du?
Du har gedigen erfarenhet av att leda, styra och utveckla verksamheter inom turism, hotell eller liknande områden
Du är en trygg och inspirerande ledare med hög etik och moral,som är duktig på att engagera och utveckla ditt team.
Du har ett starkt säljfokus och är väl insatt i moderna säljsystem
Du har erfarenhet av att ansvara för flera avdelningar och har förmågan att se helheten
Du har vana av att arbeta med event- och konferensbolag och är skicklig på att skapa och sälja attraktiva erbjudanden
Dina kompetenser och erfarenheter:
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. Minst tre år inom ekonomi, turism eller affärsutveckling.
Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla flera avdelningar. Kanske har du varit Hotellchef eller Chef över stugby på turistort.
Erfarenhet av att arbeta med bokningskanaler som Booking.com, Airbnb och liknande plattformar är ett plus.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Vad kan vi erbjuda?Åre Travel erbjuder en unik arbetsmiljö i hjärtat av Åre, med ett dedikerat team och stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Här får du chansen att påverka och vara med på vår fortsatta utvecklingsresa. Vi ser att du vill vara kvar hos oss under en lång tid framöver!Övrig informationAnställningsform: Tillsvidareanställning (6 månadersprovanställning förekommer)Sysselsättningsgrad: 100 %Tillträde: enligt överenskommelseLön:enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag är29 september 2024. Urvalsarbetet kommer att ske löpande så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan snarast.
Varmt välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker i samarbete med Min Byrå och alla frågor rörande rekryteringsprocessen hänvisas till ansvarig rekryterare på david@min-byra.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Jessica Flodin
063-140481
Rekryteringskonsult Peter Boije
063-140483
Rekryteringskonsult Daniel Enevärn
063-140485