Operativ chef till Bergholm i Kristinehamn

Operativ chef till Bergholm i Kristinehamn

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren ledare med känsla för struktur och process? Har du tidigare varit med på en utvecklingsresa och känner dig redo att ta dig ann nya utmaningar? Bergholm söker nu dig med höga ambitioner som vill bidra med din kunskap och erfarenhet till att ta bolaget till nästa nivå.

Välkommen att söka denna spännande tjänst som operativ chef hos Bergholm i Kristinehamn.

Om Bergholm
Familjeföretaget Bergholm grundades 1992 och är idag en av Sveriges största importörer av husvagnar och husbilar. I utbudet hittar vi bland annat produkter från Knaus Tabbert GmbH, Morelo Reisemobile GmbH samt Trigano Group. Företaget har ett gott anseende i branschen och ett stort antal återförsäljare i Sverige från Luleå i norr till Tomelilla i Söder. I Kristinehamn finns, förutom huvudkontoret, också ett stort reservdelslager, en välutrustad serviceverkstad samt en skadeverkstad. Läs mer på: https://www.bergholm.com

Om rollen
Bergholm söker nu en operativ chef till Kristinehamn. I försäljningsbolaget finns ett 20-tal medarbetare som arbetar med bl.a. ekonomi, order, sälj och marknad samt eftermarknad.

Rollen som operativ chef är bred och ger dig ett stort beslutsmandat kopplat till daglig ledning, styrning, samordning och prioriteringar på siten i Kristinehamn. Du stöttar och coachar verksamheten genom att ge de verktyg och förutsättningar som krävs för en kvalitativ och hög leverans, samtidigt som du säkerställer att återrapportering sker i enlighet med överenskomna rutiner.

Initialt kommer ditt fokus vara att skapa organisation och struktur i interna processer. Du kommer att vara med och bygga upp och vidareutveckla det interna arbetet rörande rapportering och uppföljning av både ekonomiska och andra relevanta nyckeltal samt lägga grunden för en god dokuments- och mötesstruktur.

Du kommer även att leda ledningsgruppens arbete där du bidrar med både initiativ, struktur och strategier. Vi ser gärna att du tar stafettpinnen när det gäller att utveckla både agendor och arbetssätt samtidigt som du säkerställa att fattade beslut verkställs och följs upp. Målet är att du på sikt har ansvar för både budget, personal och verksamhet.

Din personliga utveckling
Hos Bergholm erbjuds du en god introduktion där du får chansen att kliva in i rollen stegvis, och det finns möjligheter att forma rollen utifrån de områden som passar dig och din profil bäst. Kanske är du en riktig fena på IT och kan bidra med affärsutveckling kopplat till våra interna system? Eller har du kanske ett särskilt intresse för, och kompetens kring andra områden så som valuta, HR eller hållbarhet? Bergholm är berett att låta din profil och ditt intresse väga tungt när det planeras för din fortsatta utveckling. Har du riktigt höga ambitioner finns möjlighet att ta ytterligare kliv i bolaget.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en akademisk utbildning med ekonomisk inriktning, alternativt mångårig yrkeserfarenhet inom liknande områden. Vi söker en bred profil med flerårig erfarenhet i chefsroll eller ledande strategisk position. Vi ser även att du har bevisad erfarenhet av att driva förändrings- och förbättringsarbete kring strukturer och processer. Vidare har du goda IT-kunskaper och ser hur du kan använda digitaliseringens möjligheter i syfte att skapa både högre effektivitet och smartare arbetssätt.

Givetvis talar och skriver du obehindrat på både svenska och engelska. Kunskap i flera språk, framför allt tyska, är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du som söker trivs när du får både ansvar och mandat att driva frågor och bolaget framåt både strategiskt och operativt. Samtidigt är du prestigelös och trivs i en platt organisation där alla bidrar till både gemenskap, utveckling och tillväxt.

Du har goda ledaregenskaper och ditt ledarskap präglas av både positionsägarskap, lyhördhet och närhet till dina medarbetare. Du sätter värde på att få verka i ett arbetslag med positiv och gemytlig stämning och ser hur du själv kan bidra till att förstärka detta. Din goda sociala förmåga kommer också till stor nytta när det gäller att skapa, vårda och vidareutveckla relationer såväl internt som externt.

Rollen ställer höga krav på organisations- och strukturförmåga samt ett gott analytiskt tänkande där du med din kunskap och erfarenhet tar initiativ till framtagande av relevanta mätetal och KPI:er. Samtidigt som du kan fördjupa dig i detaljer har du också förmågan att lyfta blicken och bidra till både kort- och långsiktiga mål och strategier som harmoniserar med ledningens entreprenörsanda.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Information och ansökan
Låter det som ett spännande nästa steg för dig? Skicka in din ansökan redan idag! I den här rekryteringsprocessen samarbetar Bergholm med AxÖ Consulting, men du kommer att anställas direkt av Bergholm.

Sista ansökningsdag är den 1 januari 2023 men urval och intervjuer sker löpande. Vi svarar gärna på frågor från dig. Ring eller mejla rekryteringskonsult Kajsa Rosén, kajsa.rosen@axoconsulting.se tfn: 072-398 02 67. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 1 januari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024