Operativ chef till Colly Flowtech

Operativ chef till Colly Flowtech

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Colly Flowtech.

Om företaget:

Colly Flowtech ingår i börsnoterade Indutrade AB. Indutrade består av mer än 200 företag som producerar och/eller säljer industriprodukter med en omsättning på ca 20 miljarder kronor per år. Colly Flowtech är ett företag som tillhandahåller heltäckande program av pumpar, slangar, snabbkopplingar, ventiler, rostfria rör och rördelar till kunder inom industrin i Sverige. Huvudkontoret är placerat på Sankt Eriksgatan i Stockholm. Colly Flowtech finns därutöver på sju olika orter i Sverige med bland annat en metallfabrik i Kolbäck, pumptillverkning i Jönköping och teknisk support lokalt från Eslöv i Skåne till Umeå i Norrland.

Colly Flowtech har gjort en stark resa sedan de grundades 2008, då de vuxit från 8 miljoner i omsättning till 260 miljoner 2022. Därtill har de också vuxit i antalet anställda och är idag 50 medarbetare. Colly Flowtech söker nu en operativ chef till ett av företagets affärsområden som ska vara med på den fortsatta framgångsresan. Colly Flowtech har en avslappnad och prestigelös företagskultur med en stark känsla av glädje, humor och gemenskap. Som anställd blir du en del av ett företag med en hög professionalism och ett prestigelöst ledarskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Operativ Chef är du en del av affärsområdets ledningsgrupp och en viktig del av Colly Flowtechs fortsatta utvecklingsresa. Du ansvarar för den operativa verksamheten vad gäller avdelningarna kundservice, inköp, tillverkning och lager, där du har personalansvar över totalt 6 personer. Du har en central funktion i verksamheten och du ansvarar för att sätta upp operativa mål och handlingsplaner för de strategier som affärsområdeschefen tar fram. Därtill arbetar du med att driva förbättringsarbeten och säkerställer att de dagliga arbetsuppgifterna genomförs i enlighet med framtagna processer. Du leder och utvecklar både erfarna och mindre erfarna medarbetare samt ledare i gruppen. Fokus i rollen som ledare kommer att vara lika viktigt som att själv arbeta operativt tillsammans med medarbetarna inom kundservice och/eller inköp. Du arbetar med operativa arbetsuppgifter som leverantörsbearbetning, inköpsplanering, reklamationer och hantering av nyckelkunder. Därtill deltar du i ledningsgruppsmöten och genomför beslut som fattas. Resor till Jönköping förekommer i tjänsten.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Förbättringsarbete
• Ansvara för den dagliga driften
• Leda och utveckla medarbetare
• Ansvara för att sätta upp operativa mål och handlingsplaner
• Uppföljning
• Rapportering
• Ledningsarbete
• Leverantörsbearbetning och hantering av nyckelkunder
• Inköpsplanering och reklamationer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av en administrativ roll gärna inom inköp eller kundtjänst
• Erfarenhet av ledarskap
• Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
• Meriterande med ledarskapsutbildning
• Meriterande med erfarenhet inom industrisektorn
• Bakgrund inom inköp eller kundservice/innesälj är meriterande

I rollen som operativ chef behöver du ha en god förmåga att förstå sammanhang och processer, med ett starkt logiskt tänkande och förmåga att se och förstå abstrakta sammanhang. Vidare är du strategisk i ditt tänkande och motiveras även av att arbeta operativt. Som person är du driven, prestigelös och självgående i ditt arbete. Du är både intresserad av att stötta och utveckla dina medarbetare och samtidigt förbättra processer och resultat. Du har lätt att skapa ett positivt klimat som uppmuntrar människor att engagera sig i den aktuella uppgiften samt att hitta innovativa lösningar på svåra problem. Som ledare är du självmedveten, genuin, transparent och lyhörd. Du har en kommunikativ ledarstil och du lyssnar gärna på andras åsikter och arbetar aktivt med konstruktiv feedback. Du har lätt för att motivera och leda verksamheten så att dina medarbetare känner delaktighet i arbetet mot uppsatta mål.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sankt Eriksgatan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Välkommen med din ansökan innan 12/5.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2023
  • Ansök senast: 12 juni 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Supply Chain Category Manager

Supply Chain Category Manager

31 oktober 2024

Supply Chain Category Specialist

Supply Chain Category Specialist

31 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

25 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

24 oktober 2024