Operativ chef till Kund- & Studerandeservice sökes

Operativ chef till Kund- & Studerandeservice sökes

Arbetsbeskrivning

Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning.

Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.

Är du den serviceinriktade ledaren som kan driva vår supportfunktion till en ny nivå?

Inom Hermods sätter vi våra deltagare i centrum i allt vi gör och vi lägger mycket stor vikt vid att hålla en hög servicenivå både innan, under och efter deras tid hos oss. Brinner du för kundservice, gör du ditt yttersta för att hjälpa kunden och har du det ledarskap som krävs för att leda våra funktioner kundtjänst, studerandeservice och kundsupport?

Om tjänsten

Hermods har idag avtal med ca 150 kommuner och Kund- & Studerandeservice är ett nav i leveransen och målet är att fler elever ska nå sina mål. Varje månad inkommer det ca 12 000 samtal och 8 000 ärenden till avdelningen som är en back office funktion.

Avdelningen består av två team som ofta är första ingången och vårt mål är att kunna ge rätt service till varje kontakt. För att uppnå detta krävs en hög grad av samverkan med våra avtalskommuner och andra enheter på Hermods.

Rollen som operativ chef är ny och innebär fullt personal- och budgetansvar för ca 18 medarbetare. Ditt fokus kommer vara att skapa rätt förutsättningar för teamen så de kan hantera sin uppgift självgående så att den dagliga operativa leveransen flyter på. Du anpassar ditt ledarskap utefter individernas och gruppernas utvecklingsnivå. Du har ett nära samarbete med chefen för avdelningen och tillsammans bygger ni vidare på en hållbar och attraktiv avdelning.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation som sätter kunden och personalens engagemang i främsta rummet. Med friheten att utveckla kommer ansvaret att säkerställa att vi som bolag lever upp till kundernas högt ställda förväntningar på service, kvalitet och avtalsefterlevnad.

Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken.

Din profil

Vi söker dig som har minst tre års chefserfarenhet med personalansvar och har en akademisk utbildning.

Du är van att hantera en grupp i en föränderlig verksamhet och är van att arbeta med service och många kontaktytor. Har du erfarenhet från utbildningsbranschen är det en klar fördel men stor vikt läggs vid personlig lämplighet och ledarskapsförmågor.

För tjänsten krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vidare bör du ha en mycket god dator- och systemvana då vi ständigt fortsätter digitalisera vår verksamhet. Har du tidigare drivit förbättringsarbete på en support eller kundtjänst är det positivt.

Som person är du lösningsorienterad och vetgirig med ett intresse för att stötta människor under utveckling. Du har förmågan att engagera och motivera ditt team var dag, vinner förtroende och är van att styra och coacha dina medarbetare. Det gör att du skapar ett sammansvetsat team som känner nyfikenhet, arbetsglädje och stolthet inför sina uppgifter.

Ordning och reda är naturligt för dig och du trivs när det är mycket att göra. Du har förståelse för det strategiska perspektivet och är van att själv rycka in på operativ nivå för att säkerställa att jobbet blir gjort. Dessa egenskaper lyckas du kombinera med en utåtriktad läggning, i vilken du har förmåga att ta egna initiativ och även ta tuffa och obekväma beslut när så krävs.

Ansökan

Det är en tillsvidaretjänst på heltid. Din arbetsplats finns i Solna Business Park men vi planerar en flytt till Stockholms innerstad i början på nästa år och du rapporterar till chefen för Hermods Kund- & Studerandeservice.

Är du intresserad? Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2020-11-22. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt så urval och intervjuer kommer att ske löpande. Sök tjänsten via länken nedan. Vi tar ej emot ansökan via e-post. Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Jeanette Lundström, jeanette.lundstrom@hermods.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hermods
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Besöksadress

Warfvinges väg 33
None

Postadress

Warfingesväg 33, 8tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024