Operativ Chef till Kundservice

Operativ Chef till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Bonnier News verksamhet står aldrig still.
Det händer mycket och vi växer snabbt. Nu behöver vi förstärka vår kundserviceorganisation med en övergripande Operativ Chef.

Som Nordens största medieföretag hjälper Bonnier News medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster.
Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Om rollen
Som Operativ Chef Kundservice har du det övergripande ansvaret för driften i Bonnier News kundservice. Du och ditt team siktar mot målet att bli Sveriges bästa kundservice!

Vår kundserviceversamhet drivs i dag via tre stycken inhouse-siter samt tre stycken externa uppdrag som tillsammans har kontakt med runt 100 000 kunder varje månad.

Du leder verksamheten mot uppsatta mål och prioriterar löpande driftens fokusarbete och insatser i enlighet med långsiktig roadmap/vision.
Som Operativ Chef Kundservice har du direktansvar för ett team med kundservicechefer placerade på fyra olika orter i mellansverige, inkl resultat- och budgetuppföljning för dina medarbetares respektive team och verksamheter.

Rollen innefattar bland annat att du:

- analyserar och arbetar löpande med din avdelnings KPI
- har kostnads- och budgetansvar
- deltar i olika utvecklingsprojekt
- leder, coachar och motiverar personalen
- ser till att personalen har rätt kunskap och kompetens
- stöttar i bemanningsoptimering och WFM
- ingår i ledningsgruppen för Bonnier News Kundservice

Vem är du?
Vi tror att du är en trygg och erfaren kundservicechef, gärna från ett större företag där du har haft det dagliga samt övergripande ansvaret för både intern och extern kundservice. Du har erfarenhet av att leda genom chefer och du är van vid att leda på distans.

Som person är du engagerad och full av energi, du är en naturlig ledare som älskar att utveckla och effektivisera din verksamhet. Som chef är du inkluderande, en kulturbärare och en god förebild. Att arbeta relationsskapande och att leda i förändring är naturligt för dig. Vi tror att du drivs av att arbeta med förbättringar av processer, rutiner och arbetssätt.

Då arbetet innebär samarbeten med både interna stakeholders samt externa samarbetspartners krävs en god samarbetsförmåga och god kommunikation.

Vi tror att du som söker har:

- Relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis inom ekonomi, försäljning eller organisation/ledarskap
- Bakgrund inom kundservice i ledande position
- Erfarenhet av arbetsledning och personalansvar
- Haft budget- och resultatansvar
- Erfarenhet av att leda genom andra, samt leda på distans
- Goda kunskaper i Excel/Google Sheets
- Analytisk förmåga

Meriterande

- Erfarenhet av agilt ledarskap och arbetsmetod
- Tidigare erfarenhet av Workforce Management
- Vana av att arbeta korsfunktionellt i självstyrande team
- Google Workspace
- Kunskaper i Salesforce - Service Cloud
- Arbete med agila verktyg, som t.ex. Kanban, Favro, Miro
- Erfarenhet av, eller kompetens inom, techprojekt.

Övrigt
Som Driftchef Kundservice rapporterar du till Kommersiell chef Kundservice Zara Bevanda Roxendal och ingår i Kundservice ledningsgrupp.

Placeringsort för rollen är flexibel, du kommer att kunna utgå från Malmö, Stockholm, Örebro, Västerås eller Norrköping.
Arbetet utförs huvudsakligen på de fyra orter där vår kundserviceverksamhet bedrivs men även till stor del på distans och digitalt. Resor ingår i tjänsten.

Urvalet sker löpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstidens slut.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bonnier News
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024