OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Tengella är en helhetsleverantör av affärssystemslösningar för tjänste- och serviceföretag där största fokus ligger på våra kunders komplexa krav på schemaläggning, vilket är navet i vårt system.
Sedan starten 2006 har vi inriktat oss på tjänsteorienterad verksamhet och 2013 lanserade vi vår egenutvecklade molntjänst Tengella. Vi har över 400 kunder i Sverige, vilket har gjort oss till en marknadsledande leverantör av verksamhetskritiska affärssystem inom vår nisch.
Vi är ett stabilt företag med högsta kreditvärdighet och ser oss som en långsiktig partner som jobbar nära våra kunder med allt från behovsanalys, utbildning och digitalisering av relevanta arbetsflöden, till kundsupport.
Hos Tengella hittar du ett av Gävles mest spännande och snabbväxande företag som verkligen gör skillnad i en av Sveriges största branscher!
Vi växer och just nu rekryterar vi en Operativ chef till leveransavdelningen!
Brinner du för att förbättra verksamhet och ge kundservice? Vill du ha ett omväxlande och spännande arbete som gör stor nytta för våra kunder? Känner du dessutom att du vill ha ett jobb som ger dig stor utvecklingspotential? Då har du hittat rätt!
Dina arbetsuppgifter
Leveransavdelningens huvudsakliga uppdrag är att utföra behovsanalyser, funktionsinställningar och datakonvertering samt att genomföra utbildningar för att stötta kunderna att komma i gång med användningen av systemet. Avdelning har dessutom kund- och supportansvar för befintliga kunder. I deras arbetsuppgifter ingår även specificering av nya funktionaliteter efter kundernas behov, testning och dokumentation av nya funktionaliteter, samt även att promota och aktivera tilläggstjänster.
Rollen innebär att leda och fördela arbetet på leveransavdelningen bestående av ett härligt team av fem verksamhetskonsulter. Du ansvarar för att säkerställa att bra arbetsprocesser finns och efterlevs. Du kommer även att själv till stor del ansvara för att projektleda och utbilda kunder i vårt system, samt säkerställa kundnöjdhet hos befintliga kunder. Rollen innefattar även kundsupport, att säkerställa tillväxt på eftermarknadssidan samt att leda interna projekt och att säkerställa att Tengella ständigt utvecklas och blir såväl bättre som användarvänligare för våra kunder. Du kommer att ha frihet att styra ditt eget arbete och sitter med i ledningsgruppen.
Tillsammans skapar vi Sveriges bästa affärssystem inom tjänstesektorn och för att få Sveriges nöjdaste kunder!
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av arbete inom ledande befattningar, samt högskoleutbildning eller liknande utbildning inom ekonomi, UX eller systemveckling, samt minst 5 års arbetslivserfarenhet inom området. Som person är du är kommunikativ, kundfokuserad, noggrann, stresstålig, flexibel och prestigelös. Du har en hög ansvarskänsla och behöver trivas med att arbeta i ett stundtals högt tempo och uppskatta att ingen dag är den andra lik. Vidare behöver du trivas med att ha flera arbetsuppgifter på gång parallellt samt daglig kundkontakt.
Vad kan du förvänta dig av oss!
Hos oss hittar du ett tryggt företag med ett glatt och positivt gäng med härliga arbetskollegor med fräscha lokaler mitt i Gäve centrum. Vi hittar på roliga aktiviteter tillsammans och har förmånliga personalpolicys, allt från ovanligt generöst friskvårdserbjudande, massage på kontoret och friskvårdstimme på arbetstid. Vi åker även på inspirerande konferensresor till olika ställen i Europa och förenar nytta med nöje. I Tengellafamiljen hjälps vi åt, bryr oss om- och stöttar varandra. Och inte minst - har väldigt roligt!
Ansökan:
Känns det lockande så tveka inte att söka till oss på Tengella AB i Gävle, i den här rekryteringen samarbetar vi med Credibilia Rekrytering & Bemanning, har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Malin Hessel på 076-1341062
Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan dock senast 2023-03-24.
Vi tar inte emot ansökningar via mail.