OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Operativ Chef kliver du in en roll som innefattar ett stort ansvar i en hög förändringstakt, där du tillsammans med VD:n ska utveckla Prioritaires verksamhet. Vi söker efter dig som vill ta ett övergripande helhetsansvar för vår dagliga drift. Låter detta som någonting för dig? Skicka då in din ansökan redan idag, vi tillämpar ett löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Prioritaire hjälper sina kunder effektivisera sin arbetsdag genom deras ärende- och uppdragstjänster; vare sig det gäller bud lokalt eller worldwide så har de sedan 2011 löst det lite bättre, lite snabbare - än alla andra. Prioritaire är idag över 30 anställda och har kontor på Sankt Eriksgatan 4.
Vi söker efter en Operativ chef som vill växa in i rollen och som på sikt (om kvalifikationerna finns) ta över som VD för bolaget. Utöver att bolaget jobbar med varor, logistik och transport så agerar de även som en helhetsleverantör och concierge åt sina kunder. De verkar i en alldaglig bransch men jobbar med många återkommande premiumkunder, vilket ställer krav på att du som person är väldigt serviceminded och affärsinriktad. Prioritaire arbetar enbart med B2B-kunder och därmed kommer du arbeta mot andra företag i denna roll.
Du erbjuds
* En stimulerande arbetsmiljö med högt i tak
* Möjligheten till att delta i förändringsarbeten och bidra med dina egna idéer
* Goda utvecklingsmöjligheter i takt med att Prioritaire växer och expanderar
* Flexibla arbetstider och möjlighet att delvis arbeta hemifrån
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Operativ Chef arbetar du nära vår VD och har en självklar nyckelposition i vårt ledningsteam. Du får en bred och ansvarsfull roll där du leder och utvecklar vår verksamhet och säkerställer att organisationen är rätt anpassad för den dagliga verksamheten såväl som för kommande tillväxtfas. Dina första månader förväntas du ta en mer avvaktande roll där du behöver lära dig driften och förstå hur verksamheten fungerar för att sedan arbeta mer strategiskt med förbättringar och kvalitetsarbeten.
Prioritaire satsar just nu på digitalisering av deras processer och rutiner och du kommer som Operativ Chef vara ansvarig för att leda omställningen till en digitaliserad verksamhet. Därför ser vi dig som har ett stort intresse för och tidigare kunskap om digitalisering i denna roll. Vi ser även att du tidigare aktivt arbetat med och drivit längre projekt/processer samt haft ansvar för att följa upp dessa digitalt.
Dina uppgifter kommer innefatta arbete med förändringsledning som omfattar genomgång av befintliga dokument, kategorisering, utbildningsinsatser samt utveckling av arbetssätt och processer. Du kommer även ansvara för implementering samt internutbildning av de nya processerna som digitaliseringen medför.
Bolagets fokus ligger på ständig utveckling både för bolaget och för medarbetarna. Du blir en del av en innovativ och entreprenördriven organisation och är fullt ansvarig för din egen karriär och utveckling i bolaget.
Ett axplock av dina arbetsuppgifter:
* Du ansvarar för att strukturer, rutiner och processer fungerar väl
* Förbättra befintliga rutiner, processer och utbildningsmaterial
* Strategiskt arbete - agera som ett föredöme både internt och externt utifrån bolagets värderingar. Du leder vår organisation, fattar beslut och implementerar förändringar
VI SÖKER DIG SOM
Vi kommer att lägga en stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess men för att vara aktuell för tjänsten ser vi att du som minst har:
* En relevant akademisk utbildning, helst inom ekonomi eller logistik
* Tidigare erfarenhet av att arbeta på strategisk nivå
* Du har minst 1-2 års ledarerfarenhet, vilket kan vara från olika typer av chefspositioner, men där du har haft uttalat personalansvar för dina medarbetare
* Du trivs med att arbeta och prestera i en resultatorienterad organisation med högt driv och utvecklingstakt
* Goda kunskaper i svenska och engelska
* Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en chefsroll inom bud- och logistikbranschen.
Som person är du engagerad, utåtriktad och flexibel, med en god förmåga att leda och skapa väl fungerande organisationer, processer och rutiner.
#
Övrig information
* Start: Hösten 2022, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sankt Eriksgatan 4
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Prioritaire här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231