OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du leda och utveckla ett toppteam som varje dag ger fantastisk service till våra kunder?
Lyreco söker en ny Customer service manager till vår kundtjänst i Bankeryd.
Vår kundservice hanterar dagligen över 800 telefonsamtal och e-mails från våra kunder och vi ser på fler möjliga kommunikationskanaler för våra kunder att kontakta oss via.
Vår vardag har ett högt tempo och fokus ligger på att ge våra kunder en god upplevelse med hög servicenivå och trevligt bemötande. Inkommande telefonsamtal besvaras inom 15 sekunder och inkommande order registreras samma dag för leverans dagen efter.
I vår kundservice arbetar vi efter mottot First Time Fix, vilket för oss innebär att vi alltid strävar efter att ge kunderna bästa möjliga service och målet är att lösa eventuella problem för kunderna med en enkel kontakt.
Ansvarsområde:
Du arbetar på vårt kontor i Bankeryd, tillsammans med ett team på 9 medarbetare. Du rapporterar till Customer Service Director för Skandinavien.
Du samarbetar internt med våra säljs- marknads- och logistikavdelningar, samt kollegor i kundservice i Danmark och Norge, för att ge bästa möjliga service till våra kunder.
Det är ytterst viktigt för oss att ge våra kunder en fantastisk service då detta är en del av vår succé. Vi letar efter en person som är van vid höga krav till service i ett högt tempo, och som ser det som naturligt att vara aktiv i den dagliga driften.
Du blir ansvarig för avdelningens mål och resultat, inklusive budget och bemanning, och det blir ditt ansvar att förmedla uppsatta mål till ditt team samtidigt som du leder, inspirerar, motiverar och utvecklar teamet för att nå dessa mål.
Vi förväntar oss att du:
- har relevant erfarenhet
- är trygg och positiv vid förändringar
- kan behålla din överblick i ett högt tempo
- trivs att arbeta med kundkontakt
- kan planera din egen tid och är strukturerad
- är van vid att arbeta med mål och budget
- har kompetens inom kommunikation och ledarskap
- förstår danska och norska
- har goda engelskakunskaper i tal och skrift
- är engagerande och motiverande
- har goda IT kunskaper och är van användare av excel och övriga office-program
- har erfarenhet inom B2B
Erfarenhet av SAP en fördel, men inget krav
Tjänsten är heltid med start snarast, men senast 1 Januari 2017.
Samtal kommer hållas löpande, så vänta inte med att sända din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Manager Lasse Jansen
+45 23 33 11 56
Recruitment Manager Lasse Jansen
+47 90 65 38 71
Recruitment Manager Lasse Jansen
+47 9065 3871