OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ICA Sverige där förändring och utveckling är en del av din vardag? Är du kommunikativ, lösningsorienterad och intresserad av försäljning i butik och e-handel? Då kan denna möjlighet vara något för dig! Vi är just nu inne i en oerhört spännande och strategiskt viktig förnyelse av vår e-handel i Göteborg. För det söker vi en ambitiös och nyfiken talang med ansvar att operativt stötta våra ICA-butiker i omställningen.
Om jobbet som operativ drift- och affärspartner
Vårt uppdrag inom ICAs e-handel är att ge ICA-handlarna som erbjuder e-handel de absolut bästa förutsättningarna att driva en framgångsrik e-handelsaffär. Som en del i det butiksnära affärsstödet inom ICA Sveriges e-handel blir din övergripande uppgift att ansvara för det operativa affärsstödet till våra handlare och butiker och i det arbetet säkra, en för våra butiker, smidig övergång till den nya e-handelslösningen. I tät och förtroendefull dialog med enskilda handlare och ICA Sveriges centrala funktioner säkerställer och koordinerar du att butikerna får det stöd de behöver i samband med förändringen.
Anställningen har placeringsort Göteborg och är en visstidsanställning på ett år.
Är du den vi söker?
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning med några års erfarenhet av försäljning inom e-handel och utveckling av detaljhandel. Du tar dig an dina uppgifter med energi och stort engagemang samtidigt som du har helhetssyn, affärsmässighet och förståelse för detaljhandeln. Du bör ha bred kunskap om butiksdrift och försäljning samt gärna intresse av arbete med IT-system. Tidigare erfarenhet av ICA och vårt e-handelssystem OSP är meriterande.
Du kommer att ha många kontaktytor bland handlare och inom ICA Sverige vilket ställer krav på lyhördhet, kommunikationsförmåga och att du trivs att arbeta i team. Vi ser gärna att du vågar utmana och coacha ledare i förändringsarbete. Du kan prioritera, ta egna beslut och har integritet. För att trivas i denna roll bör du uppskatta att arbeta i en föränderlig miljö och ta eget ansvar för att driva mot resultat även där processer och dokumentation inte är färdigutvecklade.
I rollen ingår frekventa butiksbesök. Rollen kräver körkort.
Typ av anställning
Visstidsanställning 12 månader
Tillträdesdag
2024-08-19
Sista ansökningsdag
Ansök så snart som möjligt då vi gör löpande urval - dock senast 9 juni 2024.
Därför ska du välja ICA
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen.
Läs mer om livet på ICA här.
Vad händer nu?
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Isabell Axelsson, 010-422 09 62.
ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning.
Läs mer om hur det är att jobba på ICA.