OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
RestaurangAssistans förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med 24 verksamma år och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.
Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet!
Är du en kameleont som vill axla en bred roll i entreprenörsanda? Är du självgående och motiveras av att jaga nya möjligheter? Då kanske tjänsten som operativ driftchef i Skåne är nästa karriärsteg för dig!
Som operativ driftchef har du övergripande ansvar för att det dagliga arbetet utförs i enlighet med våra värderingar - effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Du coachar 1-2 kontorskollegor samtidigt som du själv arbetar med rekrytering och bemanning. Tillsammans säkerställer ni kvalitet i leveransen, hela vägen från anställningsintervju till uppföljning efter avslutat uppdrag.
Våra uppdrag i Skåne sträcker sig från Båstad till Ystad, och varierar från allt mellan ett akutpass på fyra timmar till löpande helentreprenader med egen arbetsledning.
Utöver det operativa ansvaret så arbetar du strategiskt med affärsutveckling och företagsfrämjande insatser. Du skapar affärsmöjligheter och det faller sig naturligt för dig att bygga långsiktiga relationer med såväl befintliga som nya kunder.
Du har en självklar plats i koncernens ledningsgrupp och rapporterar till företagets VD.
För att lyckas i rollen ser vi att du:
- Har en utmärkt ledarskapsförmåga
- Har starka analytiska färdigheter
- Är handlingskraftig och en problemlösare
- Är en människokännare och teamspelare
- Är prestigelös och flexibel
Du bör ha god förståelse för hotell- och/eller restaurangdrift och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som t.ex. hotelldirektör, F&B manager eller kökschef.
Exempel på arbetsuppgifter i tjänsten:
- Budgetplanering och löpande ekonomisk styrning
- Anställning av personal, schemaläggning och utvecklingssamtal
- Försäljning inom hela besöksnäringen
- Planering och utförande av mässor, kundevents och personalträffar
- Utbildning och coachning av personal
- Uppföljning och kvalitetskontroller ute hos våra kunder
- Kontakt med fackliga organisationer och myndigheter
Några av förmånerna du får hos oss:
- Ett brett nätverk i en dynamisk bransch
- Stora möjligheter att påverka din egen roll och företagets utveckling
- Gedigen upplärning och utbildning
- Rabatterade priser på hotell, friskvårdsbidrag m.m.
- Fri frukost varje dag
- Likasinnade kollegor i en öppen, positiv och hjälpsam företagskultur
Tjänsten är på heltid med fast månadslön och goda förmåner. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag med möjlighet till en dags hemarbete per vecka.
Jourarbete mot kompensation tillkommer ca var 12:e vecka.
B-körkort är ett krav då tjänsten innefattar en del resande i Skåneregionen.
Detta är en unik chans att få arbeta med branschen utifrån ett annat perspektiv. Var med och skapa arbetstillfällen och förenkla vardagen för hela besöksnäringen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Israelsson
Ulrika Franzen Körlof
Cathrine Kolberg
Douglas Lundgren
Christian Forsberg
Kasper Höglind
Fredrik Scander
Marie-Louise Stolpe
Mattias Olsson
Amina Bettach