OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Operativ Ekonomichef som ska agera i nära samarbete med VD och övrig organisation samt på ett proaktivt sätt bidra till företagets fortsatta starka tillväxt. Välkommen med din ansökan för en chans att bli en del av #sundbergsfixar
Om vår kund
Sundbergs Åkeri är ett familjeägt företag i andra och tredje generationen. Bolaget tillsammans med dotterbolaget Löfs Åkeri omsätter runt 100 miljoner och har ett 50-tal anställda. Företaget tillhandahåller transporttjänster inom flera segment så som entreprenadtransporter, kranbilstjänster, avfallshantering och timmertransporter. Sundbergs Åkeri växer och har ambitioner att fortsätta växa. Läs gärna mer om oss på www.sundbergs.se
Dina arbetsuppgifter
Rollen leder ekonomiavdelningens arbete med att göra ekonomiska planer och utredningar och skapa styr- och kontrollsystem för att följa upp verksamheten. I arbetet ingår att sammanställa de ekonomiska resultaten och bedöma hur lönsamheten är genom att analysera kostnader och intäkter samt att tillsammans med övriga i teamet hantera löpande dagliga sysslor. I rollen ingår också ansvar för att företagets administration hanteras med kvalitet och effektivitet.
Rollens huvudsyfte är att tillsammans med teamet planera, leda, kvalitetssäkra och följa upp företagets ekonomifunktion.
Rollen ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.
- Kontinuerlig utveckling av ekonomifunktionens process, rutiner och system
- Löpande betalningar, faktureringar och redovisning
- Löpande kund- och reskontrahantering
- Likviditetsöversikt, löpande och i budget/prognos
- Löne- och personaladministration
- Ledande av och framtagande av budget
- Kontinuerligt analysera företagets lönsamhet, likviditet mm. för att proaktivt föreslå handlingsplaner som garanterar att årliga finansiella mål uppnås på kort och lång sikt
- Tillsammans med Vd:n skapa förberedelserna av månatliga och årliga finansiella planer
- Effektivt och tydlig kommunicera potentiella risker i tid
- Personalansvar för 2-3 personer
Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du har med dig:
- Ett mycket proaktivt tillvägagångssätt i allmänhet
- Resultatorienterad, strategisk tänkare och planerare
- Flerårig erfarenhet från liknande roll
- Erfarenhet från personalledning
- Goda kunskaper från MS Office samt något eller några vanligt förekommande ekonomisystem
- Högskoleutbildning eller annan dokumenterad relevant utbildning gällande för rollen
- Erfarenhet från likande verksamhet eller bransch är starkt meriterande
- Körkort
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är den 4/7. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Åse Rehbinder ase.rehbinder@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Sökord
Operativ Ekonomichef, Transportbranschen, Ekonomi, Verksamhetsuppföljning, Controller, Bokslut, Bokföring, Ledarskap, Redovisning, Ekonomiledare, Budgetchef, Business, Finans,