Operativ fastighetsförvaltare

Operativ fastighetsförvaltare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa hem för ett bättre liv idag och imorgon? Är du rätt person för att axla rollen som operativ fastighetsförvaltare i ett av HFAB:s geografiska affärsområden? Då är du rätt person för oss! 

Om tjänsten
Som operativ fastighetsförvaltare i ett av våra affärsområden arbetar du tillsammans med områdesvärdar, kundvärdar och fastighetsförvaltare. Tillsammans ansvarar affärsområdet för den operativa verksamheten kopplat till HFAB:s fastigheter och kunder. I teamet arbetar vi för att gemensamt förbättra områdets resultat, utveckling och kundnöjdhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:


• att ansvara för utförandet av det operativa arbetet i fastighetsägaransvaret i tätt samarbete med kollegor inom affärsområdet
• att vara avtalsförvaltare för entreprenörsavtal
• att hantera förekommande förvaltningsärenden
• samordningsfrågor för fastighets- och affärsområdet
• operativt ansvarig gällande inre och yttre skötsel samt skadehantering (vatten/brand) i samråd med dina kollegor eller stödfunktioner inom HFAB

Egenskaper och kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom och bygg- och fastighetsförvaltning samt minst ett par års erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Meriterande om du har erfarenhet av avtalshantering, uppföljning av yttre och inre skötselentreprenad samt skadehantering.

För att trivas som operativ fastighetsförvaltare ser vi att ditt arbetssätt präglas av affärsmässighet och tydlighet samt att du är en serviceinriktad relationsskapare med god samarbetsförmåga.

Du har goda kunskaper i Office-paketet. Du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
B-körkort är ett krav.

I rollen är det självklart att ditt arbete präglas av HFAB:s värdegrund, "vi utvecklas tillsammans och vi tänker nytt och hållbart".

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning. Sista ansökningsdag är 15 januari 2023. 

 


Halmstads Fastighets AB är ett allmännyttigt bostadsbolag. Det betyder att vi ska vara till nytta för hela Halmstad, både dagens invånare och kommande generationer. Vi ägs av Halmstads kommun och har cirka 130 medarbetare som tillsammans ansvarar för drygt 10 500 lägenheter och lokaler. Vår storlek gör oss till en viktig samhällsaktör med ett ansvarsfullt uppdrag. Det kräver att vi tänker nytt och hållbart oavsett vilken arbetsuppgift vi har. Vill du vara med? Skicka in din ansökan redan i dag.

Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Lennart Svensson, Fastighetsutvecklingschef
070-306 28 55
Viktoria Hägg, HR-chef
035-138321
Per Lidetun, Distriktschef
035-138420
Mikael Olsson, Facklig representant - Fastighetsanställdas
035-140230
Jonas Stark, Ekonomichef
035-138404
Carin Ottosson, Affärsområdeschef Lokaler
035-13 83 65
Jonas Stark, Ekonomichef
035-13 84 04
Viktoria Hägg,

Carin Ottosson, Distriktschef
035-13 83 65
Malin Paulsson, HR-koordinator
035-138388

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Halmstads Fastighets AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Fredrik strömsgata 6
None

Postadress

Fredrik strömsgata 6
Halmstad, 30102

Liknande jobb


Förvaltare med personalansvar

Förvaltare med personalansvar

20 december 2024

Kundförvaltare till Bagarmossen

20 december 2024

19 december 2024